UN VÍDEO SEU DEL 2006 RECULL LES OFENSES

El príncep Enric la fa grossa al dir un malnom racista

1
Es llegeix en minuts
ELENA MATARÓ

El passat ha caçat el príncepEnric d'Anglaterra,convertint-lo un altre cop en el centre de la polèmica i obligant-lo a disculpar-se. Un malnom de connotacions racistes proferit fa tres anys, i recollit en un vídeo que va difondre ahir el dominicalNews of the World, va merèixer la condemna de polítics i dirigents de la comunitat musulmana al Regne Unit. El vídeo va ser gravat pel mateix príncepEnricel 2006, quan encara era cadet a l'acadèmia militar de Sandhurst. En la gravació apareixen altres soldats que descansaven en una sala a l'espera d'agafar un vol. A l'enfocar un company d'origen asiàtic, diu: "¿Hi ha algú més per aquí? Ah, el nostre petit amicpaki, Ahmad".

Notícies relacionades

Pakiés un terme pejoratiu que descriu persones d'aparença pakistanesa o índia. La difusió de les imatges va provocar una allau de crítiques per part de membres del Govern i de l'oposició. Ahir a la tarda el Ministeri de Defensa va anunciar l'obertura d'una investigació. En la seva disculpa, l'oficina del príncep va assegurar que aquest lamenta profundament qualsevol ofensa que puguin haver causat les seves paraules. Però va matisar que "el príncep va utilitzar aquest terme sense malícia com a sobrenom d'un membre molt popular de la seva companyia". A més, en el vídeo fa servir la paraularaghead(un altre terme ofensiu referit al turbant) per referir-se a un company i simula mantenir una conversa telefònica amb la seva àvia, la reinaIsabel II.Enricacaba la falsa trucada dient, en to passota: "Que Déu et salvi... adéu".

Els britànics saben queEnric,igual que el seu avi patern, el duc d'Edimburg, és procliu a ficar la pota. El 2002, el príncep va ser enviat pel seu pare a un clínica de rehabilitació després d'admetre que fumava marihuana i bevia alcohol. El 2004, va agredir un paparazzi al sortir d'una disco i el 2005 es va disfressar de nazi. Però aquesta última polèmica pot esguerrar la imatge de maduresa que va adquirir el 2008 després de saber-se que havia servit al front de l'Afganistan.