ION FIZ DESFILA FORA DEL CALENDARI OFICIAL

David Delfín, Amaya Arzuaga i Lydia Delgado eleven Cibeles

1
Es llegeix en minuts
LETICIA TIMÓN / MADRID

La passarel.la Cibeles es va dividir ahir en dos. La carpa del Retiro va acollir les desfilades dels últims dissenyadors de l'Associació de Creadors de Moda (a falta d'Alma AguilariJuanjo Oliva, que desfilen demà) i l'edifici de l'ampliació del Centro de Arte Reina Sofía va ser l'escenari de la presentació de la col.lecció d'Ion Fiz.

El dissenyador basc ha tornat a la capital un cop resoltes les desavinences professionals que li han impedit participar a Cibeles des del setembre del 2005, quan la seva sòcia li va retenir la col.lecció i va desfilar amb peces prestades per clientes.

"Ja vaig parlar ambCuca Solanadirectora de Cibeles i em va dir que de seguida que hi hagi un buit, em trucaran", va explicar ahir. La seva col.lecció, inspirada enEl màgic d'Oz,trasllada l'estètica dels personatges a uns models que barregen les formes netes i els estampats de quadros amb altres de més futuristes.

Dins del Retiro,David Delfín, Amaya Arzuaga, Lydia Delgado, Miguel Palacio, Jesús del Pozoi Victorio & Lucchino van acaparar l'atenció.

Delfínno va defraudar amb una espectacular posada en escena en què va explicar que estava amb una "mudança de pensament" col.locant caixes, penja-robes i maniquins enmig de la passarel.la que anaven retirant uns joves amb passamuntanyes.

TREBALL DE

SASTRERIA

Les seves línies, marcades pel treball de sastreria, van presentar com a estridència les seves ja conegudes cordes --que subjectaven unes mantes que embolicaven el cos de les primeres models, entre ellesBimba Bosé-- o una reinvenció del frac adaptat al cos de la dona.

La burgalesaArzuaga(a la silueta, un dels seus models), ha utilitzat materials tecnològics, com la llana i la seda plastificada i embuatada per crear els seus vestits, tops i pantalons de tub. A més, utilitza els pèls de cavall per construir tirants, cinturons d'abric i també mànigues.

Notícies relacionades

Lydia Delgadova partir de patrons masculins per canviar els xals i abrics per batins i oblidar les mitges i els talons per donar pas als mitjons alts i les sabates de cordons.

Van tancar el dia les càlides superposicions deJesús del Pozo,les particulars pitreres amb botons deMiguel Palacioi uns Victorio & Lucchino que van presentar 14 vestits vermells (per Sant Valentí) per completar una col.lecció inspirada en Velázquez.