RECOLZAMENT DAVANT EL COVID-19

El dispositiu 'Gavà t'ajuda' atén més de 450 trucades des de l'inici de l'alarma sanitària

A través d'aquest servei s'ha pogut ajudar unes 125 persones a fer la compra, gràcies a la implicació de 82 voluntaris

El telèfon està pensat per oferir recolzament en tasques bàsiques a les persones grans o amb dificultats per sortir de casa

atenci-gent-gran

atenci-gent-gran

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El telèfon del dispositiu ‘Gavà t’ajuda’, que el consistori va activar el 16 de març per ajudar les persones grans o amb dificultats per sortir de casa durant l’alarma sanitària pel coronavirus, va atendre un total de 456 trucades entre el 16 de març i l’1 d’abril.

El dispositiu respon, d’una banda, a la trucada d’aquestes persones que es troben en situació de vulnerabilitat, i de l’altra, a totes aquelles que volen afegir-se a la borsa de voluntariat local per ajudar en aquestes tasques en col·laboració amb la Creu Roja.

En aquest lapse de temps, el dispositiu ha permès atendre unes 125 necessitats de compra de productes bàsics, principalment de persones grans que viuen soles, gràcies a la implicació de 82 persones voluntàries, de les 94 que van trucar per oferir-se com a col·laboradores.

Recolzament emocional i servei de reparacions

‘Gavà t’ajuda’, que va néixer principalment amb aquesta funció, ha anat ampliant serveis per fer front a altres necessitats de la població gavanenca. En aquesta línia, dilluns passat es va activar el servei de recolzament emocional en col·laboració amb el Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA).

Les trucades que rep el dispositiu són ateses pel personal d’Atenció Ciutadana, que s’encarrega de derivar-les els departaments corresponents. Aquestes últimes, per exemple, es traslladen directament a psicòlegs voluntaris de l’ajuntament, que es posen en contacte amb els sol·licitants.

Un altre dels serveis que ha incorporat el dispositiu és el de reparacions a domicili, dirigit especialment a persones grans que viuen soles o que, davant una avaria o incident a la llar, tenen dificultats per contractar els serveis de professionals o desplaçar-se fins a un establiment comercial.

Notícies relacionades

Aquest servei, que va rebre set sol·licituds només en les primeres 24 hores en què va estar actiu, es coordina a través de dos establiments comercials i de serveis que s’han ofert a col·laborar-hi i que apliquen tarifes solidàries que cobreixen les despeses mínimes de la reparació.

Més notícies de Gavà en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA