Prohibit avorrir-se
Tragaldabas: un restaurant on et pots convertir en golafre
En aquest establiment de l’Eixample corres el risc de caure un «apetit insaciable», segons la definició del DIEC, amb les seves divertides i desitjables creacions

Tragaldabas et pot convertir en un golafre. No, no és un embarbussament. És una realitat. Perquè aquest restaurant bufó de l’esquerra de l’Eixample (Mallorca, 96) té la virtut de preparar molts plats que són pura temptació i que poden fer caure qualsevol gurmet en «un apetit insaciable»», tal com defineix el DIEC el terme ‘golafre’ (traducció al català de ‘tragaldabas’).
La mà talentosa i el caràcter pròxim de Pablo Romero, propietari i xef de l’establiment que es va forjar en cases tan il·lustres com ara Via Veneto, Evo, Neichel i Igueldo, i que va treballar cinc anys a Londres i un a Sydney, es nota a cada plat, en cada suggeriment (que canvia cada dijous). Juganers, divertits, saborosos... Cuina de (bon) producte a preus ajustats que respon a una màxima: prohibit avorrir.
Picades d’ullet que donen vida
I no, no avorreix amb les picades d’ullet que donen vida a plats omnipresents a totes les cartes. La seva ensaladilla russa porta pop i ‘kimchi’, i és densa i picant.
El seu caneló, d’ànec amb beixamel trufada, és tan bo que fins i tot Gaig li faria un lloc al podi dels millors de la ciutat.
Les potes de llamàntol a l’andalusa amb patates palla i ou ferrat és un original i cruixent homenatge a un plat tan balear, ara que el cos demana platja i xiringuito.
Selecció de formatges
I amb el déntol a la brasa amb patates a rodanxes i sofregit d’all i bitxo, Romero porta a col·lació el seu bagatge de cuiner clàssic i solvent, que el té, per jove i descarat que sigui a les seves altres receptes: un peix sucós i servit en el punt de cocció ideal.
Notícies relacionadesI, per rematar, una selecció de formatges, aquesta raresa que tan poc s’estila a la ciutat i que, tanmateix, tan agraïda resulta.
Tragaldabas, benvingut(s).
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Nou permís El Barça podrà mantenir les obres 24h al Camp Nou en el compte enrere per a l'estrena
- Accident sense ferits Mig arbre de grans dimensions cau sobre la calçada del carrer Entença
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Sector bancari El Sabadell defensa la venda de TSB: «Avui valem més que ahir»
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao