Campionat picant
Aquestes són les millors patates braves del món del 2023
Palència ha acollit la quarta edició del Concurs Internacional ‘Una de Braves’
Les 7 millors patates braves de tot Espanya (i totes diferents entre si)
L’ingredient secret de les patates braves de Karlos Arguiñano
Les ‘Braves sense fronteres’ elaborades pel bar restaurant Maño, de Palència, s’han coronat com les millors del món en la final del IV Concurs Internacional ‘Una de Braves’, celebrada aquest dilluns a Palència. Les creacions de Rosi La Loca (Madrid), i TC 28 Beber y Comer (Mieres), han aconseguit el segon i tercer premi.
«Això és una bomba per a tothom, donarem un impuls enorme a la patata de l’Ojeda», ha explicat a Efe Alberto Beltrán, del bar restaurant Maño, que juntament amb el seu cuiner, el veneçolà José Gregorio Figueredo, són els autors de ‘Braves sense fronteres’, que tant han convençut el jurat del concurs, encapçalat pel cuiner Víctor Martín. «Unes patates molt gustoses, que respecten la cuina tradicional amb el punt exòtic que li ha posat el José», ha explicat Beltrán.
Tocs fumats
Javier Alfaro, de Taberna Rosi La Loca, a Madrid, ha aconseguit el segon premi amb ‘Braves boges’, «unes patates amb molt gust, picants, cruixents per fora i mantegoses per dins». Alfaro, que ha reconegut la qualitat de totes les elaboracions presentades, ha agraït que el jurat hagi premiat «l’aposta per la tradició» atorgant el segon premi a «una recepta tradicional de braves amb una salsa brava amb tocs fumats i presentada dins d’una patata», ha explicat a Efe.
Mario Argüelles, de TC 28 Beber y Comer, de Mieres, ha aconseguit el tercer lloc amb ‘Sobrabravas’, unes patates cruixents per fora i cremoses per dins, acompanyades amb una salsa brava de sobrassada, amb què han aconseguit un gust perfecte i equilibrat, segons el jurat. Argüelles, que ha participat en el concurs en les seves quatre edicions i havia aconseguit el Premi Aliments de Palència, ha mostrat la seva satisfacció amb aquest reconeixement a «una patata bastant clàssica amb el punt diferent de la sobrassada».
Premis especials
Notícies relacionadesEl certamen que selecciona les millors patates braves del món ha entregat altres premis, com la menció especial del jurat a Gersón Iglesias, d’Erva (Allariz, Ourense), per les seves ‘As bravas de Javi’, elaborades amb patata gallega, amb una salsa brava elaborada amb una emulsió de xipotle i pebrot padró.
‘El circo de los horrores by: Agalla’s’, elaborades per Antonio Falcón, d’Agalla’s Gastro & Food (Mèrida), ha sigut reconeguda amb el Premi a la Innovació; l’aparença de les seves patates braves ha fet que Íñigo Kortabitarte, de Kobika (Durango), aconseguís el Premi a l’Estètica; mentre que el Premi Aliments de Palència ha sigut per a l’Hostal el Portal (Alcolea de Cinca, Osca).
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
