“El principal repte de la transformació digital és gestionar-la”

Per formar els professionals que lideraran i gestionaran la transformació digital en empreses i organitzacions, UManresa ha creat un nou grau únic a l’estat: Gestió de la Societat Digital

“El principal repte de la transformació digital és gestionar-la”
4
Es llegeix en minuts

El principal repte de la societat, les empreses i les organitzacions és saber gestionar la transformació digital i comptar amb perfils professionals que entenguin què està passant, prenguin decisions sobre què s’ha de fer i desprès convencin l’empresa o l’organització sobre la necessitat de tirar endavant els canvis. Així ho va dir Genís Roca, expert en Internet, president de la Fundació PuntCat i fundador de Roca Salvatella, en l’acte de presentació del nou grau en Gestió de la Societat Digital que UManresa posarà en marxa el curs 2023-2024.

Aquesta nova titulació formarà persones amb els coneixements i habilitats necessaris per afrontar aquesta realitat disruptiva i les prepararà per dissenyar, gestionar i avaluar projectes digitals i d’innovació tant en l’àmbit empresarial com social.

Serà una formació interdisciplinària que formarà professionals reflexius i crítics amb una sòlida base tecnològica, d’anàlisi de dades i de lideratge d’equips multidisciplinaris, des d’una mirada humanística que els permeti assumir aquest lideratge des del compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Un perfil professional que demanden empreses i organitzacions

La digitalització de la societat és un fet i està tenint un impacte evident i profund en la societat, però ara mateix no existeix cap perfil professional dins de les empreses i les organitzacions amb capacitat per comprendre i actuar davant la disrupció que representa la transició cap a la societat digital. L’objectiu d’UManresa amb el nou grau és formar aquests professionals i fer-ho de manera que siguin capaços de contribuir a la generació de riquesa, però també de fer-ho des d’una mirada humanista, amb voluntat d’aportar i destinar tot aquest coneixement a fer una societat més justa i equitativa.

Els reptes socials que planteja aquesta digitalització fan necessari que tant el sector empresarial com sectors socials hagin d’incorporar persones competents en l’anàlisi i aplicació de noves tecnologies. D’altra banda, les institucions necessiten també de persones preparades per fer l’acompanyament de la transformació digital, així com de l’anàlisi i visualització de dades per a la presa de decisions.

Què s’estudia en aquest nou grau?

El nou grau se sustenta en tres eixos: l’anàlisi de dades, el coneixement de les noves tecnologies i la gestió de projectes. Algunes de les assignatures que es cursaran durant el grau són les següents:


Relacionades amb la tecnologia:

-Societats i Tecnologia

-Technologies for Languages, Art and Cultures

-Revolució Digital

-Technology and Quality of life

-Ciutats intel·ligents

-Ciberseguretat


Relacionades amb l’anàlisi de dades:

-Estadística descriptiva i visualització de dades

-Estadística inferencial. Modelatge i transformació de dades

-Intel·ligència artificial en Big Data i presa de decisions

-Intel·ligència de negoci


Relacionades amb la gestió de projectes:

-Organització i gestió empresarial

-Gestió del coneixement i la informació

-Economies i organitzacions digitals

-Gestió de projectes

-Experiència d’usuari


Per tot plegat, les persones graduades en Gestió de la Societat Digital, podran ocupar llocs de responsabilitat com a expertes en processos de digitalització i anàlisi de dades, liderar equips multidisciplinaris en departaments d’innovació i transformació digital, gerència, recursos humans, comunicació digital i sistemes d’informació en l’àmbit empresarial. Altres sortides professionals del nou grau són en l’àmbit de la consultoria d’anàlisi de dades o de processos de transformació digital, càrrecs de direcció i gestió en centres tecnològics d’innovació, assessoria com a expert o analista en transformació digital per a institucions, ens públics i organitzacions no governamentals o càrrecs de responsabilitat d’innovació i impacte social.

Aprenentatge mitjançant metodologies actives i innovadores

La formació de professionals que han de treballar amb la innovació ha de basar-se per força en una metodologia d’aprenentatge innovadora. En aquest sentit, i en la línia iniciada per la Facultat de Ciències Socials de Manresa amb el grau en ADE, la formació inclourà, entre d’altres, l’estudi de casos, l’aprenentatge basat en reptes o projectes, seminaris interdisciplinaris i activitats de simulació per entrenar habilitats de gestió, de lideratge, de comunicació i de resolució de conflictes. Serà una formació amb un alt component pràctic i aplicat. L’estudiantat del grau es podrà beneficiar d’un programa Prèmium que inclou pràctiques becades en empreses i cursos gratuïts d’anglès al llarg dels 4 anys de durada dels estudis i d’un segon idioma estranger a partir del tercer curs.


/ UMANRESA

Notícies relacionades

Sobre UManresa

UManresa és el campus Manresa de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya especialitzat en tres àrees de coneixement: Ciències de la Salut, Educació i Empresa. Imparteix formació superior (graus universitaris, Cicles Formatius de Grau Superior i màsters i postgraus). La seva oferta es completa amb formació continuada de curta durada i també amb la del Servei d’Idiomes. Compta amb altres serveis complementaris estretament vinculats a les seves àrees d’especialització: la Clínica Universitària, el Lab 0_6 (laboratori de ciència per a infants), CISARC, el Centre d’Innovació en Simulació, l’escola bressol Upetita i el Centre de Documentació en Literatura Infantil i Juvenil Josep Maria Aloy. 

Temes:

Educació