Impuls a les noves professions digitals

L'Instituto Tecnológico Telefónica ofereix cicles superiors d'FP 'on line' amb pràctiques garantides de tres mesos en empreses

telefnica

telefnica

2
Es llegeix en minuts
J. M. / BARCELONA

Aquest curs escolar obria les seves portes l’Instituto Tecnológico Telefónica, una iniciativa per fomentar la formació professional 'on line' oficial i impulsar les noves professions digitals. Segons Carolina Jeux, CEO de Telefónica Educación Digital, “ara com ara, existeix un desequilibri entre l’oferta formativa i les demandes del mercat de treball en el sector TIC. De fet, el 75% de les ofertes d’ocupació requereixen FP o títols tècnics. Per això, a Telefónica apostem per reduir aquesta bretxa mitjançant formació oficial, de qualitat i innovadora”.

L’Instituto Tecnológico Telefónica ja ha obert el seu període de matriculació, fins al 16 de setembre, per a dos cicles formatius de grau superior de formació professional: Desenvolupador d’Aplicacions Web (DAW) i Desenvolupador d’Aplicacions Multiplataforma (DAM), dues de les professions amb més inserció laboral.

Els professors es converteixen en autèntics guies-mentors dels alumnes

Una vegada matriculat i iniciat el curs, l’alumne accedeix al Campus Virtual de l’Instituto Tecnológico Telefónica, on disposa de tot el material necessari per a la seva formació: assignatures, material teòric, tasques, accessos a informes, notes, així com el fòrum, un espai on compartir les seves experiències amb la resta de companys. A tota hora els alumnes tenen el recolzament dels seus professors, que realitzen un seguiment personalitzat i actiu de l’aprenentatge, i es converteixen, així, en veritables guies-mentors dels estudiants.

De la mateixa manera, aquests dos cicles compten amb pràctiques assegurades de tres mesos en empreses del Grupo Telefónica i col·laboradores, un període fonamental per poder aplicar tot el que ha après i introduir-se de ple en la seva nova professió.

Alta satisfacció

A punt de finalitzar aquest primer any, els primers resultats ofereixen dades molt satisfactòries, tant en l’àmbit acadèmic com en la sensació percebuda pels estudiants del model d’aprenentatge, amb un 4,2 sobre 5, la qual cosa implica un alt índex de satisfacció per part dels estudiants en relació amb dues qüestions importants com són la metodologia i el professorat.

Els estudiants valoren el model d’aprenentatge amb una nota de 4,2 sobre 5

Notícies relacionades

Per a Marta Garcia, “és més que ensenyament 'on line'”. L’alumna destaca que “no recorres el camí sola”. I valora molt especialment la “interactuació amb professors i companys”, així com la “gran qualitat docent”.

Per la seva part, Eva Fernández explica així la seva experiència: “Sense tenir certesa de com seria la meva vida intentant compaginar els estudis amb la feina i la vida personal, ara sense dubtar puc dir que és molt possible, gràcies a l’immillorable pla d’estudis que permet més focalització i al gran suport que rebem dels professors a tota hora”.