Anar al contingut

organisme estratègic

Rècord d'ingressos a Fira de Barcelona

L'entitat supera per primera vegada en la seva història els 200 milions el 2018 i obté un resultat d'explotació de 29 milions

Agustí Sala

Rècord d'ingressos a Fira de Barcelona

Molt aliena a les possibles disputes per la presidència del consell d’administracióFira de Barcelona tancarà aquest any amb rècord d’ingressos, ja que per primera vegada en la seva història superarà els 200 milions d’euros (210 milions), un 13% per sobre del pressupost inicial i un 12% més que el 2017. La paràlisi pel relleu en la presidència mantenia pendents d’aprovar els comptes del 2017 i els pressupostos del 2018 i el 2019.

Però res d’això ha fet efecte en l’entitat. El resultat d’explotació d’aquest any superarà els 29 milions, un 44% més que en el 2017, segons els comptes  presentats pel president del consell, José Luis Bonet, i el director general, Constantí Serrallonga, davant del Consell General de la institució, presidit per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. De tota manera, si les xifres es comparen amb el 2016, l’any comparable, l’augment dels ingressos va ser del 25%.

Bonet, que ha aprofitat per acomiadar-se després de 14 anys de mandat i cedir el testimoni a Pau Relat, ha destacat que el del 2018 és el tercer exercici consecutiu de facturació rècord. Serrallonga ha remarcat "la bona marxa de totes les línies de negoci de la Fira, és a dir, la favorable progressió dels salons propis, la magnitud de molts dels esdeveniments organitzats per altres operadors i la destacada activitat a l’exterior, a més de l’aposta constant per la innovació, l’activitat comercial, la internacionalització i la transferència de coneixement".

Al llarg del 2018 s’han celebrat 153 salons, congressos i altres esdeveniments als recintes de Montjuïc i la Gran Via i en altres països. Els salons han inclòs des de sectors tradicionals, com l’alimentació a estratègics, com la tecnologia i la indústria 4.0.

El 2019, la Fira continuarà amb la seva estratègia internacional amb la coorganització de salons en altres països, com Alimentaria Lisboa i ExpoAntad & Alimentaria Mèxic o les convocatòries del Smart City Expo a Curitiba (Brasil), Buenos Aires (Argentina), Kyoto (Japó) o Puebla (Mèxic).

La previsió per a l’any que ve és assolir els 190 milions en ingressos, ja que no se celebrarà cap dels salons de caràcter triennal. Destaquen el 2019 l’Automobile Barcelona, que celebrarà al maig el seu centenari; el Mobile World Congress o ITMA, la fira més important del món del sector tèxtil, entre altres certàmens.

Una de les fites d’aquest any ha sigut l’anunci de la celebració al recinte de Gran Via, a partir del 2021, de l’ISE, l’esdeveniment més important per a la indústria audiovisual, que actualment se celebra a Amsterdam.