Arriba la Barcelona Wine Week
La BWW enalteix la diversitat vinícola
La fira organitzada per Fira de Barcelona se celebra del 6 al 8 de febrer al recinte de Montjuïc amb 828 cellers expositors, 70 denominacions d’origen, més de 50 tastos i la participació de gairebé un centenar d’experts.
Unes xifres de rècord per remarcar davant compradors nacionals i internacionals l’enorme varietat i riquesa que ofereix el sector vinícola a Espanya.
En el món audiovisual, un ‘spin-off’ consisteix a crear una nova sèrie centrant-se únicament en un dels personatges de la història original. Un concepte que també pot funcionar en l’àmbit de les fires gastronòmiques, i la Barcelona Wine Week (BWW) n’és el millor exemple. Gestada en el marc del saló Alimentaria, va adquirir vida pròpia i ara arriba a la tercera edició amb xifres rècord i convertida en la gran plataforma del vi espanyol de qualitat de la mà de Fira de Barcelona. Serà del 6 al 8 de febrer al recinte de Montjuïc, amb 828 cellers expositors, 70 denominacions d’origen i segells de prestigi, múltiples ponències i, per descomptat, tastos. Tot això per mostrar l’enorme diversitat del sector vinícola als compradors nacionals i internacionals.
Espanya és el tercer productor més important de vi del món, el primer exportador en volum i el tercer en valor. El seu gran repte és continuar mostrant la seva qualitat per enfortir la presència global del sector, i la BWW vol contribuir-hi. Per això, el lema d’aquesta fira vol remarcar el punt fort del sector vinícola espanyol, que el diferencia de qualsevol altre: Espanya, mosaic singular de terra. Vinyes que creixen al costat del mar, a la ribera dels rius, a les altures... Sol mediterrani o vents atlàntics... Saber tradicional i tècniques innovadores... «Volem mostrar la diversitat dels vins espanyols, que és la seva gran carta diferencial. Per això, plantegem el saló com un viatge immersiu pels seus territoris, per tal de mostrar-li al món aquesta singularitat i, alhora, actuar com una plataforma generadora d’oportunitats de negoci», resumeix J. Antoni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions.
Conèixer, aprendre i disfrutar
La Barcelona Wine Week s’estructura al voltant d’eixos estratègics com la zona d’exposició, l’impuls del negoci, el ‘hub’ de coneixement i la gastronomia. «És una fira per conèixer, aprendre i disfrutar-la. D’uns terres únics neixen vins únics, i això és el que veurem en aquest saló, que compta amb un contingut excepcional, una participació altíssima i una posada d’escena cuidada fins a l’últim detall», afegeix Javier Pagés, president de la BWW i de la DO Cava.
En l’espai expositiu, dividit entre BWW Lands i BWW Brands & Complements, coincidiran grans firmes com Protos, CVNE, Juvé & Camps, Recaredo i Freixenet, així com centenars de mitjans i petits cellers de les 12 DO catalanes, a més de moltes altres com Rioja, Ribera del Duero, Bierzo, València, Navarra...
La BWW vol atrapar el visitant professional a través dels sentits per ser un gran fòrum de negoci i ‘networking’. En aquest sentit, el recinte firal de Montjuïc reunirà milers de professionals i decisors de compra de grups de gran distribució, importadors, centres majoristes, distribuïdores especialitzades, detallistes i botigues gurmet. Això significa que es generaran fins a 8.000 reunions de negoci, amb la missió d’enfortir la relació entre productors i compradors. I res millor que provar en persona els vins d’un celler com a demostració de qualitat.
Per això, ha convidat prop de 1.800 compradors procedents, a més d’Espanya, de mercats rellevants per a l’exportació com els EUA, Alemanya, el Regne Unit, la Xina, el Brasil i el Japó. «Som la vinya més gran del món i exportem més del 70% del vi que produïm, però tenim un gran repte: continuar creixent en valor en el mercat internacional. I per fer-ho hem de transmetre al món que som un país de vins excel·lents, diversos i únics», comenta María Naranjo, directora d’Indústria Alimentària de l’ICEX Espanya Exportació i Inversions.
L’organisme públic ha reforçat aquesta edició el seu programa de compradors convidats procedents d’altres països, per tal de potenciar les vendes de les firmes espanyoles a l’exterior. «No importa la mida, tots els cellers estan cridats a exportar», recalca Naranjo.
Experimentar la riquesa
Un altre dels vessants clau de la Barcelona Wine Week és el seu centre de coneixement i formació, el BWWhub, liderat per l’equip de l’EnoAula de Xavi Nolla. Amb l’objectiu de mostrar aquest mosaic de terres del sector vinícola espanyol es portaran a terme més de mig centenar de tastos, ponències i taules rodones a càrrec de prop de 90 experts. «El fil conductor de tot el programa és presumir de la gran riquesa de terres que tenim a Espanya, i que es tradueix en vins singulars i diferenciadors. Però alhora, també hem volgut reflectir el mosaic singular de persones que formen part del sector», avança Nolla.
Destaquen sessions com la que reunirà Masters of Wine que elaboren els seus propis vins, sommeliers multipremiats, grans visionaris... Alhora, la Federació Espanyola del Vi ha preparat sessions clau perquè els cellers encarin els reptes que tenen per davant en el marc de la sostenibilitat, digitalització i innovació. Un extens programa d’activitats que, per descomptat, «aniran acompanyades de vi».
I és que, en definitiva, la millor manera de comprendre la connexió d’un vi amb el territori on ha nascut és a través del seu color, la textura al paladar, l’aroma que desprèn i el seu gust. I d’això va la Barcelona Wine Week.
Una fira per viure amb els cinc sentits
La Barcelona Wine Week és una fira per conèixer i aprendre, però també per experimentar amb els cinc sentits. Un bon lloc per fer-ho serà la barra de Wine Tasting Journey - Soils of Spain by #alimentosdespaña, que ofereix un tast autoguiat de fins a 58 vins en què el terra es converteix en un element d’especial rellevància. Hi haurà vins del Bierzo, de la Vall de l’Orotava (Tenerife), de Jumilla, de Mallorca, de Jerez, de Lleó i de Calatayud, entre altres territoris.
D’altra banda, l’espai #BWWGastronomy Food & Wine Restaurant donarà la possibilitat de disfrutar dels millors platillos maridats amb grans vins en esmorzars, aperitius, dinars i ‘afterworks’ a càrrec de tres destacats restaurants barcelonins: Bar Alegría (Tomás Abellán), Cecconi’s (Alessio Biangini) i Kao (Josep Maria Kao). El sommelier César Cánovas s’encarregarà de trobar els millors vins per acompanyar cada menú.
I per culminar, el projecte BWW Likes The City! vol convertir Barcelona en la capital mundial del vi durant els dies que duri el saló. Per això, proposa restaurants, locals i centres comercials que organitzin activitats relacionades amb el món del vi, maridatges i propostes especials. Els estrellats Abac, de Jordi Cruz; Moments, de Raül Balam; i Cocina Hermanos Torres, així com Windsor, Virens i molts altres ja s’han afegit a la proposta.
- Sant Joan de Déu qüestiona que els instituts comencin classe a les vuit
- Un Madrid indolent pateix una patacada sense excuses a Lilla
- L’edifici pioner del 22@ es converteix en hospital
- Política social El Govern utilitza 31 milions de l’excedent de tresoreria per a vivenda social
- El Girona es derrota a si mateix
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Un Madrid indolent pateix una patacada sense excuses a Lilla
- El Girona es derrota a si mateix
- L’Ineos Britannia, a un triomf de lluitar per la Copa Amèrica
- El desencant dels menjadors de pipes