Anar al contingut

Noves tecnologies

El BBVA s'obre als assistents virtuals

Els clients d'aquesta entitat financera poden buscar caixers i resoldre dubtes amb Google Assistant, Alexa, Siri i Bixby i un servei propi del banc

Lara Bau

El BBVA s'obre als assistents virtuals

Els assistents virtuals estan guanyant terreny a l’hora de buscar serveis, resoldre dubtes o fer gestions. Les grans companyies tecnològiques com Google, Apple, Amazon i Samsung hi incorporen cada vegada més serveis per donar resposta a la creixent demanda dels clients. En vistes a aquest canvi, el BBVA va ser pioner a incorporar serveis en els assistents virtuals, que avui ja es troben als principals motors de cerca, a més de comptar amb un assistent propi que ajuda els clients a entendre les finances.

El BBVA va ser també la primera entitat espanyola en comptar amb un ‘chatbot’ de text disponible a Facebook Messenger i Telegram el 2017. A través d’aquestes xarxes socials i aplicacions de missatgeria instantània, el client pot consultar el seu saldo, informació de les seves targetes, els caixers més pròxims o fer un enviament de diners instantanis, entre altres gestions.

L’entitat també facilita als clients la recerca de caixers a través de Google Assistant, així com de l’assistent virtual de Samsung, Bixby. Amb l’assistent de Google, el BBVA inclou a més la consulta de saldo i últims moviments en els comptes, una aposta que li va valer l’any passat el reconeixement del prestigiós portal Planeta Chatbot en la categoria de ‘big corporate’. La publicació va destacar l’aposta del BBVA per aquesta tecnologia que permet oferir experiències als usuaris fora de l’entorn de l’‘app’.

Els clients del BBVA també poden buscar caixers i resoldre dubtes freqüents amb l’assistent virtual d’Amazon, Alexa, i enviar diners a un contacte del telèfon amb Siri, l’assistent d’Apple, gràcies a Bizum. El BBVA ja treballa amb Samsung per ampliar el nombre de cerques i gestions a Bixby, i permetre que un client pugui, per exemple, resoldre dubtes freqüents relatius al bloqueig de targetes, CVV, cotitzacions borsàries o transferències.

'Software’ propi

El BBVA compta també amb un assistent virtual propi que ajuda els clients a entendre millor el dia a dia de les seves finances. A començaments de cada mes ofereix una previsió d’ingressos i despeses a fi que puguin organitzar-se millor. “La nostra proposta de valor és ajudar els clients a tenir les seves finances sota control, i la intel·ligència artificial hi té un paper fonamental, ja que ens permet predir comportaments, avançar-nos als seus problemes o ajudar-los a planificar la seva economia”, assegura Raúl Navarrete, director de Canal Mòbil de BBVA Espanya.

Així que van passant els dies, l’assistent virtual de l’entitat financera ofereix el detall dels moviments que fa el client i, al finalitzar el mes, mostra una foto completa sobre com s’han comportat les seves finances, perquè pugui planificar la seva economia. Aquestes prediccions estan basades en dues funcionalitats de l’‘app’: moviments previstos i Bconomy.  La primera, basada en un model predictiu i diferenciador desenvolupat íntegrament per BBVA, permet disposar d’una previsió dels principals ingressos i despeses per anticipar al client com acabarà el mes. La segona, Bconomy, ofereix un diagnòstic de la salut financera del client, al mesurar l’evolució dels seus ingressos i despeses, el seu nivell d’estalvi, la despesa que destina a vivenda o el nivell d’endeutament, per qualificar amb una nota mitjana la seva salut financera i adoptar plans de millora.

A més, permet als clients comparar-se amb altres persones del seu entorn i de característiques similars. En concret, de la seva mateixa edat, sexe, rang salarial i codi postal. D’aquesta forma, podrà tenir una referència que li permetrà avaluar si la despesa que està fent se situa o no per sobre de la mitjana i a partir d’aquí adoptar plans de millora.