Anar al contingut

Noves tecnologies

Rècord de clients del BBVA a la plataforma Bizum

Aquest servei permet fer pagaments instantanis des de l''smartphone'

L'arribada d'aquest sistema ha suposat el final de tasques com els pagaments en metàl·lic en grup

Anna Solà

Rècord de clients del BBVA a la plataforma Bizum

El 25% dels usuaris de Bizum, el servei de banca per enviar i rebre diners a través del mòbil de forma immediata, són del BBVA. Aquesta entitat bancària és la que més clients atrau cap a aquest servei, amb 764.000 usuaris i un gran nombre d’operacions. Des del seu llançament el 2017, Bizum és la solució de pagaments immediats de referència. En aquest sentit, el nombre de persones que fan pagaments als seus contactes del telèfon a través d’aquest sistema ha registrat un creixement important. Actualment, aquesta eina arriba ja a un total de 24,5 milions de transaccions, el 23% de les quals (5,8 milions) s’han registrat al BBVA.

La plataforma Bizum permet fer pagaments instantanis que van des dels 50 cèntims fins als 500 euros de manera gratuïta a qualsevol dels contactes del mòbil sempre que el destinatari activi la funcionalitat en el seu servei de banca digital. Aquest servei compta amb el recolzament de més de 30 entitats. 

Avantatges

Una de les principals raons per les quals es demana aquest servei és per la comoditat, ja que permet enviar i rebre diners al moment a través de l’'app' amb només seleccionar el telèfon mòbil de la persona, sense necessitat d’introduir-hi el número de compte.

Ha suposat el final de tasques com ara els pagaments en metàl·lic a la persona que assumeix la despesa global en un menjar familiar o en una vetllada de cine entre amics. El mòbil acompanya els usuaris en gairebé tots els moments del dia i, per això, valoren molt positivament poder fer qualsevol operació des d’aquest dispositiu. Bizum s’utilitza cada vegada més entre els espanyols de totes les edats, i els perquès de la seva acceptació es coneixen gràcies a la resposta dels usuaris a les enquestes efectuades.

Ana Lacambra és responsable de producte d’estratègia digital i transformació de sistemes de pagaments al BBVA. Destaca: “Els usuaris de Bizum perceben la rapidesa com l’avantatge principal de Bizum, ja que els diners surten immediatament del seu compte al compte de l’altra persona. Però la senzillesa també és un factor que els usuaris valoren”. Així mateix, els clients del BBVA poden fer pagaments mitjançant Bizum des de qualsevol servei de missatgeria, com WhatsApp, amb BBVA Cashup.

Avanços

Bizum i les entitats bancàries han anat incorporant actualitzacions des del llançament del servei per ampliar-ne les funcionalitats. Amb els últims canvis, ara és possible enviar diners a ONG i utilitzar-lo en comerç ‘online’ i, pròximament, també podrà utilitzar-se en comerços físics.  En pagament mòbil, BBVA ofereix als seus clients els mètodes de pagament més estesos: Google Pay, Apple Pay, Samsung Pay i Bizum, a més del mateix sistema de pagament del BBVA.

En aquest sentit, cada vegada hi ha més opcions per fer pagaments sense necessitat dels diners en efectiu. En la mateixa línia del pagament amb el mòbil hi ha el pagament a través de 'wearables', és a dir, dispositius que es porten com si fossin un complement més, com els rellotges intel·ligents tipus iWatch, braçalets esportius, anells i fins i tot unes ulleres de sol desenvolupades per Visa.

I encara hi ha mètodes que representen una evolució més gran. Per exemple, el sistema de pagaments biomètrics, que identifica el rostre del del client i li fa automàticament el càrrec a la targeta per fer efectiva la transacció.