Artefacte per dormir
Així és el pupitre-llit que els nens xinesos fan servir per a la migdiada, obligatòria en algunes escoles
Estrès, cansament i fins i tot depressió: el preu de no desconnectar durant les vacances

Espanya és el país de la migdiada per excel·lència, tot i que n’hi ha d’altres que també han adoptat aquest costum pels seus múltiples beneficis. És el cas de la Xina, on moltes escoles tenen aquesta estoneta de dormir com una assignatura obligatòria. De fet, fins i tot han inventat un curiós pupitre-llit, que veurem a continuació.
La recomanació és fer una petita migdiada d’entre 20 i 30 minuts de durada. Això aporta beneficis com la reducció de l’estrès, de la pressió arterial i del ritme cardíac, i prevé possibles malalties cardiovasculars. Així mateix, allibera l’hormona del creixement, estimula el sistema immunològic i augmenta la capacitat d’aprenentatge de les persones.
Notícies relacionadesLa Xina sembla haver pres nota de tot això. En l’escola de primària Chunguang (Handan), per exemple, els nens descansen després del dinar en uns pupitres que es converteixen en llit.
Segons publica el mitjà xinès Sina, els docents d’aquest centre es van reunir amb els pares dels alumnes per buscar una alternativa perquè els nens no dormissin asseguts amb el cap sobre un coixí a la taula, que era el que anteriorment feien. Al final, van decidir comprar aquests nous pupitres plegables.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant