Anunci enganyós

L’equip d’eSport de Villalobos era en veritat una campanya d’una òptica

  • Es tracta d’una iniciativa per conscienciar sobre l’abús d’hores davant de les pantalles

L’equip d’eSport de Villalobos era en veritat una campanya d’una òptica

TWITTER / SCREEN WOLVES

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

«S’ha acabat escoltar-vos. S’ha acabat callar. És el moment de donar la cara. És el moment de jugar», deia Celia Villalobos a l’anunci compartit fa uns dies a Youtube, Twitter i Instagram en el qual l’exministra de Sanitat i Consum amb el govern de José María Aznar, exalcaldessa de Màlaga i exconcursant de ‘MasterChef’, de 72 anys, deia que s’havia fet ‘gamer’ i fins i tot que havia fundat el seu propi equip d’eSports, ‘Screen Wolves’. El vídeo ha causat aquests dies furor, mems i bromes a les xarxes. Ha arribat a ser ‘trending topic’ i s’ha recordat la passió pels videojocs de la política del PP. Fa més de sis anys va protagonitzar una de les ‘enxampades’ més antològiques que es recorden al Congrés dels Diputats, quan va ser gravada mentre presidia la cambra jugant al ‘Frozen el regne del gel’, un joc que molts van confondre amb l’addictiu Candy Crush.

Dos dies després de deixar córrer el fals anunci, s’ha sabut que tot era un muntatge de Multiópticas, i que Villalobos no es dedicarà als eSports ni ‘Screen Wolves’, un equip fictici inventat per llançar la campanya de publicitat de la marca. Segons els seus responsables l’espot vol conscienciar de l’ús de pantalles en aquelles persones de certa edat que no es protegeixen prou quan juguen a videojocs en el mòbil o en altres suports.

Notícies relacionades

En un directe a Twitch, Villalobos ha revelat que és Multiòpticas la que es troba darrere de la iniciativa. La companyia ha presentant la iniciativa ‘Ets gamer (i no ho saps)’, la finalitat de la qual és fer una crida d’atenció, principalment a aquells que poden ser considerats ‘gamers’ però no ho saben, sobre la importància d’utilitzar les pantalles de manera responsable mentre es juga.

Segons dades del seu estudi, un 70% de la població espanyola d’entre 45 i 75 anys no es considera ‘gamer’, no obstant, un 85% passen de mitjana al dia 1 hora i 20 minuts jugant en dispositius amb pantalles, a més de les altres pantalles, i un 73% tenen almenys un joc instal·lat als seus dispositius, sent la mitjana 4 jocs instal·lats.