"No ens il·lusiona com abans"

La necessitat de canviar de seu a última hora per la falta de permisos municipals a l’Spotify Camp Nou i els preus prohibitius que va posar el club a les localitats per aconseguir rendibilitzar-lo han provocat en els socis un fort sentiment de decepció de cara al partit de presentació.

"No ens il·lusiona com abans"
2
Es llegeix en minuts
Begoña González

Des que va ser creat el 1966 pel llavors president del FC Barcelona Enric Llaudet, el Trofeu Joan Gamper passa ara per les seves hores més baixes. Aquest any, un canvi de seu a última hora per la falta de permisos municipals a l’Spotify Camp Nou i els preus prohibitius que va proposar el club per aconseguir rendibilitzar-lo, han provocat un fort sentiment de desinterès en l’afició.

"Jugar a l’Spotify Camp Nou cada vegada més sembla una quimera. Les obres s’estan allargant massa. Anunciar a so de bombo i platerets que tornarem i després fer-se enrere és una decepció evident", destaca el president de la Penya Almogàvers, Albert Yarza. "Hi ha deixadesa per part del club amb el Gamper", afegeix.

Cita per a turistes

"Quan els Almogàvers érem petits, el Gamper era la presa de contacte amb els fitxatges i la presentació de l’equip, ens donava l’oportunitat de veure per primera vegada les sensacions que transmetia l’equip. Hi havia preus molt populars que permetien els no abonats viure aquesta experiència. Ara cal pagar preus astronòmics. El futbol modern ha fet que el Barça degui diners i hagi de treure’ls de sota de les pedres. El Gamper, jugat a l’Spotify Camp Nou, està pensat només per a turistes i cada vegada més el Barça pensa en el client ocasional que es deixa 150 euros en una entrada, uns altres 150 per una samarreta i 50 en el tour experience. El soci sembla que cada vegada molesta més perquè no li surt rendible al club", assegura el president penyista.

La setmana passada, el club va posar a la venda les 6.000 localitats de les quals disposa l’Estadi Johan Cruyff amb preus que oscil·laven entre els 138 i 196 euros depenent de la ubicació del seient. Les més econòmiques es van acabar ràpidament, però la directiva oferia també paquets VIP per als més exigents amb seients d’entre 500 i 600 euros a la llotja presidencial. Unes localitats exclusives que fins ara mai s’havien posat a la venda. No obstant això, i malgrat que els socis disposaven d’un descompte del 50% en els preus, han sigut molt crítics amb la mercantilització del trofeu.

Seguiment en xarxes socials

Notícies relacionades

"Nosaltres creiem que això és un error. Entenem que calgui treure’n diners, però no a costa del soci. No podem sentir que el club ens menysprea i cada vegada aquesta sensació és més gran. El Barça hauria de ser capaç de generar ingressos, però permetent que el soci se senti partícip del club", assenyala Yarza. El Bernat coincideix amb ell en el sentiment de desil·lusió. Ell ara té 32 anys i recorda amb carinyo quan de més petit anava al camp per veure per primera vegada els fitxatges de cada temporada.

"Ja no és tan impressionant perquè amb les xarxes socials ja els tens vistos. S’ha perdut una mica aquesta emoció. S’ha convertit en un partit de pretemporada més, però amb un cost altíssim per a l’aficionat. És igual on es jugui, a quin estadi. Igualment, no hi hauria anat, encara que hagués sigut al Camp Nou perquè no pagaria tants diners per un partit de pretemporada que cau en unes dates terribles. Tot es pot seguir per les xarxes realment, veure el seu dia a dia des del teu mòbil. No ens il·lusiona com abans", remarca el soci.