Márquez surt més líder de Le Mans el dia de Zarco

La pluja converteix la carrera en una loteria en la qual el premiat va ser el pilot local, primer francès que guanyar a França des de 1954.

Johan Zarco celebra la victòria, ahir a Le Mans. | LOIC VENANCE / AFP

Johan Zarco celebra la victòria, ahir a Le Mans. | LOIC VENANCE / AFP

1
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Va ser un dels espectacles més grans dels últims anys. Va ser, sens dubte, un autèntic caos. La culpa, és clar, va ser de la pluja, que va començar de broma i va acabar en diluvi. El Gran Premi de França, celebrat al popular, mític i cinèfil circuit de Le Mans, va congregar 120.000 espectadors, també un rècord en el Mundial de MotoGP. Els espectadors es van tornar bojos perquè, per primera vegada en la història, un francès, un dels seus, el pilot més veterà de la categoria, amb 34 anys, Johan Zarco (Honda), va guanyar la prova amb una autèntica exhibició. I més encara: Zarco col·loca, de nou, Honda dalt d’un podi al trencar la ratxa de 22 grans premis guanyats consecutivament per Ducati.

22 punts d’avantatge

Notícies relacionades

Segon, és clar, amb una altra actuació digna dels vuit títols que ostenta, va quedar Marc Márquez (Ducati), que es va consolidar al capdavant del Mundial, ara amb 22 punts d’avantatge sobre el seu germà, Àlex, que per culpa de la pluja va caure dos cops a terra quan estava, com quasi sempre, ben a prop del seu germà, en una còmoda tercera posició que, al final, va ser per al rookie de l’any, el murcià Fermín Aldeguer (Ducati), que es va posar a plorar al creuar la meta. Van plorar tots: Zarco, el primer. "Ha sigut un miracle, ha sigut màgic, gràcies a tots", va cridar per la megafonia del circuit, mentre els 120.000 aficionats corejaven el seu nom. I va plorar Aldeguer, que va camí, en el seu debut en MotoGP, de seguir l’estela dels campions espanyols. "Ni jo m’ho crec: podi en la meva sisena carrera".

La carrera tenia 26 voltes, i a partir de la sisena tothom ja havia canviat la moto de pneumàtic sec per la de pluja. I, en efecte, començava una nova carrera, però amb l’intel·ligent Zarco liderant en solitari. "No ha sigut només qüestió d’estratègia, d’haver-se quedat a la graella amb els pneumàtics d’aigua quan els altres ens vam veure obligats a canviar-los", va assenyalar Marc Márquez. "També ha sigut fabulós el ritme en el qual ha rodat, en una pista que era un mirall".