El Barça, campió per sisena vegada seguida

L’equip blaugrana s’alça de nou amb el campionat de lliga a l’atropellar el Betis (0-9) i camina amb pas ferm cap al pòquer de títols. És la primera lliga del tècnic Pere Romeu.

El Barça, campió per sisena vegada seguida
5
Es llegeix en minuts
Laia Bonals
Laia Bonals

Redactora d'esports

Especialista en Esport femení

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Barça va tornar a guanyar. Va fer allò de sempre: ser campió. Sembla obvi, com si no pogués ser de cap altra manera. Però el treball que hi ha darrere del títol és enorme. La tenacitat d’aquest equip per seguir a dalt de tot ha servit per gravar una altra vegada el seu nom al trofeu de la Lliga F. No és casualitat, aquí ningú regala res.

Contra el Betis (0-9) va aconseguir una nova golejada que serveix a les blaugranes per fer un pas més cap a l’objectiu d’aconseguir el pòquer de títols. Va per la meitat. En unes setmanes, la final de la Champions i la final de la Copa de la Reina. Ho volen tornar a fer.

Al principi de cada temporada sempre regna el mateix sentiment al Johan Cruyff. El mínim per a aquest equip és guanyar-ho tot. L’obligació és fèrria: cal repetir els èxits. Amb l’únic interrogant (i d’aquella manera) en la Champions, es dona per descomptat que la Lliga F i la Copa de la Reina les ha d’aixecar el Barça. Només poden perdre-la. Les altes expectatives, conseqüència de l’era que estan regnant des de fa un lustre, són una llosa constant i un recordatori.

Dubtes inicials

S’espera molt d’aquest Barça. I no s’atén a arguments que defensin el contrari. D’aquí és d’on venen la poca paciència i els possibles dubtes que van planejar sobre l’equip a inici de temporada. L’arribada de Pere Romeu a la banqueta i alguns canvis a la plantilla i en les rutines van portar l’equip a ser menys sòlid de l’habitual. No va sumar derrotes en aquelles jornades, però el futbol es feia dens. Calia donar temps per assumir nous conceptes i esquemes de joc. La paciència que fora va costar, dins del vestidor va permetre l’equip construir-se d’una manera diferent.

Va portar un temps i alguna ensopegada treure la millor versió de l’equip. Aquesta temporada, el Barça va patir dues derrotes en la competició estatal. Totes a casa. Una xifra totalment inusual. Totes dues van fer mal per motius diferents. Contra el Llevant, de moment de dubtes en la que va arribar. Davant el Reial Madrid, perquè va ser el primer clàssic que el conjunt blaugrana perdia (i a més a Montjuïc). Més enllà de l’anècdota, aquestes no van trastocar els plans del cos tècnic, que seguia amb la confiança que tot acabaria arribant fins a bon port.

A mesura que van passar les jornades, l’equip es va compactar. Va trobar no només la seva millor versió, sinó també una de molt més conscient. Va comprendre tots els nous recursos i els va incorporar al seu ventall de solucions.

Ahir va arribar la primera recompensa. El Barça es va proclamar campió de Lliga F per sisena temporada consecutiva i va firmar el desè títol lleuger en la seva història. Des del 2019, ha encadenat trofeus, tots junts en unes vitrines que permeten contemplar la magnífica trajectòria i solidesa d’un equip que ha fet historia.

A mesura que es recorren amb la vista aquests trofeus és inevitable recordar les circumstàncies en què van arribar. El primer, que consolidava una aposta. Després va arribar el que feia confiar que res era una casualitat. Més endavant, els que van engrossir la gesta donats suport per un domini aclaparador. I aquest, el del 2025, és el que es va guanyar amb tenacitat, tossuderia i confiança.

Els gols d’Ewa Pajor

Aquest trofeu de Lliga té molts noms propis. El primer de tots és el d’Ewa Pajor. Des que la polonesa va arribar aquest estiu al vestidor blaugrana ha proporcionat solucions i gols al Barça. La davantera ha solucionat el problema més important que tenia l’equip blaugrana. S’havia trobat a faltar una killer a la plantilla. Amb prou feines va necessitar adaptació i amb uns registres espectaculars, la polonesa s’ha erigit com la pitxitxi de la Lliga en la seva primera temporada a Espanya, amb 22 gols en 29 jornades.

Va ser precisament ella qui va obrir la llauna davant el Betis. Després, va firmar el seu gol Clàudia Pina, una altra de les futbolistes que han demostrat la seva millor versió en aquesta campanya. La catalana va firmar un hat-trick. També es va sumar a la rastellera de golejadores Esme Brugts.

Aquest Barça continua recolzant-se en un centre del camp que li dona la seva raó de ser. Aitana Bonmatí, Alexia Putellas i Patri Guijarro han sigut els pilars de l’equip. D’elles han nascut el futbol i molts gols de l’equip. Contra el Betis, Aitana va marcar el sisè just abans que Alexia firmés un golàs amb la cama dreta. La Reina també va firmar el novè.

Notícies relacionades

El Barça encara el moment més decisiu de la temporada en el seu punt més alt de forma. Bé en la presa de decisions, somrient sobre el verd i amb la gana intacta. En dues setmanes, la final del Champions a Lisboa. Un pas més a prop del pòquer que es pot certificar amb la Copa de la Reina el primer cap de setmana de juny.

Putellas: «Assaborim cada títol»

Pere Romeu, orgullós tècnic del Barça des de l’estiu passat, va mostrar la seva satisfacció després de proclamar-se campió de Lliga al vèncer el Betis i va dir que «les jugadores del Barça tenen una gana increïble i volen continuar guanyant títols».«Una temporada més hem mostrat un projecte sòlid. No volíem dependre de ningú per guanyar la Lliga», va declarar l’entrenador, per a qui «guanyar en la penúltima jornada i sense dependre de ningú té un gran valor». Es va mostrar Romeu «molt il·lusionat» per guanyar la Lliga el seu primer any al capdavant de l’equip. «És un orgull i estic molt content per les jugadores, que fan anys que ho guanyen tot. La seva gana de continuar triomfant és envejable».Per la seva banda Alexia Putellas, capitana del Barcelona i doble golejadora en el partit contra el Betis, va assegurar: «No és fàcil tenir la humilitat per reinventar-se. No és senzill tenir aquesta capacitat per pensar en el que vas fer l’any anterior. Tot i que hagis guanyat tot abans, això no servirà per a aquest curs. Sortir al camp pensant que no per haver aconseguit el que has fet l’any passat començaràs 1-0, sinó que això és futbol, i pot passar qualsevol cosa». En aquesta Lliga, va afegir Putellas, l’equip ha anat de menys a més i cal donar-li valor a aquest títol. La jugadora de Mollet va assegurar: «Una de les senyes d’identitat d’aquest equip és no donar garantit res». «Assaborim cada victòria, cada títol, i és un motiu de celebració», va dir. «Auguro que mentre segueixi així, espero que continuem donant moltes alegries a la nostra afició», va remarcar la capitana del Barça.