La UEFA amenaça amb el tancament parcial del Bernabéu
El club blanc passarà una prova de dos anys per "comportaments discriminatoris" després dels càntics homòfobs contra Guardiola del Madrid-City.

El Comitè d’Apel·lació de la UEFA va decretar ahir una sanció per al Reial Madrid de tancament parcial del Santiago Bernabéu durant un partit pels càntics homòfobs contra Pep Guardiola en la recent visita del Manchester City en la Champions. La sanció, no obstant, no serà d’efecte immediat, sinó que s’aplicarà només si hi ha un altre incident similar al que ha motivat aquesta decisió durant els dos pròxims anys, l’anomenat període de prova.
El motiu de la sanció és el "comportament discriminatori" dels aficionats blancs, però la UEFA, en la seva resolució, no fa referència als detalls dels comportaments esmentats. L’article del codi disciplinari a què apel·la l’organisme parla d’"insults a la dignitat humana d’una persona o grup de persones" per motiu del seu "color de pell, raça, religió, origen ètnic i orientació sexual o de gènere".
Multa de 30.000 euros
Durant el partit, es van sentir càntics homòfobs contra l’entrenador del Manchester City, Pep Guardiola: "Ai, Guardiola / Ai, Guardiola / Que prim se’t veu / Primer van ser les drogues / Avui per Chueca se’t veu". Una proclama que fa al·lusió al seu positiu per nandrolona quan jugava en el Brescia i una segona part homòfoba en la qual s’esmenta el barri madrileny convertit en un emblema de la comunitat LGTBI.
La sanció de l’organisme també és econòmica: una multa de 30.000 euros al club per aquests fets. El tancament parcial seria d’almenys 500 seients, si bé està condicionat al fet que es torni a produir una sanció per comportaments discriminatoris en els pròxims 48 mesos.
Atlètic, Barça i Athletic
Notícies relacionadesAquesta mateixa temporada, Atlètic de Madrid i el FC Barcelona han sigut sancionats per comportaments discriminatoris, en els dos casos vinculats a racisme i en partits a domicili. Per aquest últim motiu, no van rebre l’amenaça del tancament parcial dels seus estadis.
L’Atlètic va ser multat amb 30.000 euros pel comportament dels seguidors en la visita al Benfica i el Barça amb 10.000 pel desplaçament a Mònaco. Els dos estan amenaçats de no poder vendre entrades per a un partit fora de casa amb un període de prova d’un any. A l’Europa League, l’Athletic també va ser multat amb 30.000 euros i la prohibició d’entrades pels incidents amb bengales en la visita a la Roma al setembre, que es repetirà dijous vinent en vuitens. El període de prova és de dos anys.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols