Cornellà i la seva primera nit històrica
El nostre estadi, la nostra nova casa, és molt nou però ben aviat complirà 15 anys. I crec fermament que aquest nou recinte de Cornellà-el Prat encara no ha viscut una nit històrica. Només una. D’aquelles que arribes a casa tard, rebentat, emocionat i sense veu. I crec que pot ser avui. Ha de ser avui. Ens en quedarà una altra, però la primera ha de ser avui. És clar que recordem aquella classificació a la UEFA de la mà de Rubi a la banqueta, però era a la tarda. El matís és diferent.
Perquè la nit sigui èpica implica prendre un Trankimazin abans de les vuit del vespre, i començar a sumar imponderables, com encaixar un gol en els primers minuts del partit, empatar i tornar-ne a encaixar un altre... i capgirar el marcador en el temps afegit.
Perquè fas memòria i recordes que Sarrià va viure moltes tardes històriques, que per desgràcia i pel temps molts no hem viscut. Tardes, sí. Però nits, poques. I si parlem d’èpica, estic obligat a recordar les eliminatòries europees de la Copa de la UEFA 86-87 que servidor va viure ja de forma professional in situ micròfon verd de Cadena Catalana en mà i quan ens deixaven estar al costat de les banquetes.
Èpica contínua
Quina enveja que sento ara. Els crits del meu llavors cap, José Luis Fernández Abajo, em retrunyien als auriculars i es feia difícil articular paraules. Cada nit superava l’èpica de l’eliminatòria anterior: el ruixat del dia del Borussia, el Milan i l’Inter, els desconeguts del Vitkovice txec, el Bruges i la final davant el Bayer Leverkusen. Sarrià es va quedar petit de la mateixa manera que cinc anys abans va veure com les seves grades estaven atapeïdes en els tres millors partits de la història de tots els Mundials entre el Brasil, l’Argentina i Itàlia. Acollir aquests partits va ser un cop de sort que ningú ens podrà treure.
Ens falta una nit històrica, inoblidable, per recordar tota la vida i que permetin batejar-la amb el títol de ¿Recordes la nit de l’Sporting? Doncs això.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- DIJOUS A LES 11.15 Concert des de Viena
- Primeres arribades El primer nadó nascut a Catalunya el 2026: Ander Muñoz Adan, de Sabadell
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Entrevista Pedro A. Martínez, professor: «Aprendre matemàtiques amb manga pot fer-ho des d’un nen de 10 anys fins a una persona de 70»
- Nova controvèrsia Els conductors rebutgen l’obligatorietat de la balisa V16 i en qüestionen l’ús: «Són millors els triangles»
- Tradició musical Nézet-Séguin firma un Concert de Cap d’Any brillant i enèrgic
- FUTBOL Els comptes del Barça i el Reial Madrid, a examen: mateixa despesa en sous, un deute incomparable
