De Rijkaarda Hansi Flick

Escriure articles d’opinió sobre futbol, com aquest que ara comença, fa que els amics i coneguts et tinguin per una espècie d’oracle de primera mà. Tot i que només escric el que penso, sovint deixant-me portar per la intuïció com qualsevol aficionat, de vegades dedueixen (erròniament) que tinc més informació que ells. Aquests dies en què els culers estem nerviosos per la incertesa esportiva del Barça masculí, agreujada pels èxits del Reial Madrid, més d’un em pregunta què em sembla el nou entrenador del Barça, Hansi Flick.
Territori esmunyedís, perquè, com la majoria, sé poc d’ell. Hi ha els que el coneixen només del vídeo d’una bronca al vestidor del Bayern de Múnic, i ho comenten convençuts que aquest Barça necessita mà dura. Després hi ha els que diuen "era l’entrenador que ens va destrossar amb un 8-2 a la Champions", quan es va certificar l’inici del gran declivi, com si amb ell trenquéssim un malefici.
Notícies relacionadesTot això és retòrica per automedicar-nos l’esperança. En el meu cas, la pressió d’una resposta i les ganes de fabular m’empenyen a una teoria. Em fico al cap de Laporta, doncs, i em pregunto per què va elegir Flick. Com sempre es busca repetir les històries d’èxit, la intuïció em diu que veu en ell un nou Rijkaard. El 2003, Rijkaard va arribar com a deixeble de Cruyff per reprendre el seu credo futbolístic (que havia malgastat Van Gaal). Ara la tradició s’ha d’actualitzar i Flick no ve com a deixeble de Cruyff, sinó com a lliure pensador de l’estil de Pep Guardiola, que com tots sabem és la reencarnació al segle XXI de l’ideari de Cruyff.
Encara avui, després de vuit anys del seu adeu, tinc amics de Múnic que l’enyoren. Tant a Alemanya com a Anglaterra, Guardiola ha creat escola i Flick en pren alguns detalls després de créixer amb Ralf Rangnick –com Klopp i Nagelsmann-. La seva proposta, doncs, serà la pressió avançada combinada amb el futbol de toc. Xavi potser ha sigut l’epígon del cruyffisme, una essència desposseïda de contingut. Flick podria ser un primer pas necessari per acabar trobant en el Barça un apòstol del guardiolisme.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Informe del Banc d’Espanya L’encariment de la vivenda neutralitza la baixada de tipus
- Infraestructures L’aeroport de BCN bat rècords amb 27 milions de passatgers en sis mesos
- Equipament Inversió de 13 milions al port per millorar el control fronterer
- Tempesta judicial i política Cerdán demana les col·laboracions de Koldo amb la Guàrdia Civil
- Nou lloc El Parlament incorporarà un expert en antiracisme