Canvi de jerarquia
Rússia aprofita la retirada de Biles i torna al cim de la gimnàstica
És el primer títol per equips que aconsegueix l’equip rus després de desaparèixer com a URSS

Rússia torna al cim de la gimnàstica artística, l’esport que va dominar durant dècades com la Unió Soviètica, fins als Jocs de Seül, i del qual després va desaparèixer davant l’enfonsament de l’antic imperi. El seu últim títol data de Barcelona-92, però llavors ja hi va participar com a Equip Unificat, amb moltes de les antigues repúbliques unides.
La victòria de l’equip rus, que participa a Tòquio sota la bandera del Comitè Olímpic del seu país (ROC), va arribar en una espectacular final, marcada per les emocions, i sobretot per l’absència de la gran estrella d’aquests Jocs, Simone Biles, que es va retirar després del primer aparell i va facilitar el camí dels seus rivals. Rússia va conquistar l’or (169,528 punts); l’equip dels Estats Units, campió en les dues últimes edicions dels Jocs, es va haver de conformar amb la plata (166,096), i la Gran Bretanya va ser el sorprenent bronze (164,096), que va assegurar en l’última rotació, arrabassant-lo a Itàlia quan aquestes ja l’assaborien.
Felicitació de Biles
Notícies relacionadesSimone Biles, present en l’espectacular Centre de Gimnàstica Arake, va ser la primera que va acudir a felicitar les guanyadores, seguida després de totes les seves companyes. Cap a ella es va dirigir ràpidament el president del Comitè Olímpic Internacional, Thomas Bach tot just finalitzar la competició, conscient del pes per a Tòquio d’una baixa tan important
Angelina Melnikova, l’única que es va penjar una plata a Rio, Viktoriia Listunova, Liliia Akhaimova i Vladislava Urazona són les gimnastes que passaran a la història per superar el totpoderós equip nord-americà, que havia marcat el pas en totes les competicions internacionals en l’última dècada, i per tornar Rússia al primer pla d’aquest esport.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"