Una altra polèmica
Dimiteix el director artístic de Tòquio 2020 després de revelar-se una idea pejorativa
Hiroshi Sasaki va suggerir que aparegués l’actriu Naomi Watanabe caracteritzada de porc i la va anomenar «Olympig»

El director artístic dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020, Hiroshi Sasaki, va presentar la seva dimissió aquest dijous després de la repercussió d’una proposta pejorativa que va plantejar sobre una popular actriu nipona en una discussió sobre la cerimònia inaugural.
Durant una pluja d’idees el 2020, Sasaki va proposar que en aquesta cerimònia aparegués l’actriu i humorista japonesa Naomi Watanabe caracteritzada com un porc i baixant des del cel, i es va referir a ella com «Olympig», un joc de paraules amb ‘olímpic’ i ‘porc’, en anglès, segons va revelar la revista ‘Shukan Bunshun’.
Després de fer-se pública aquesta informació, Sasaki va telefonar a la presidenta de Tòquio 2020, Seiko Hashimoto, i li va oferir la dimissió després de reconèixer que havia sigut una idea «molt inapropiada», segons va informar el comitè organitzador.
Hashimoto, que va mantenir dimecres a la nit converses d’emergència amb representants del Comitè Olímpic Internacional (COI) sobre la resposta davant la nova polèmica, atendrà els periodistes a Tòquio en les pròximes hores.
Sasaki, de 66 anys, és una respectada figura del món de la publicitat al Japó i va estar a càrrec de l’acte del 2016, en què Rio va cedir el testimoni a Tòquio com a seu olímpica, on l’ex primer ministre japonès Shinzo Abe va emergir d’una enorme tuberia caracteritzat com el personatge de videojocs Super Mario.
La proposta sobre Watanabe va ser feta durant una pluja d’idees amb l’equip creatiu a càrrec de l’esdeveniment a través de missatges de text, segons va recollir aquesta revista, que també va publicar les captures de les converses privades.
Notícies relacionadesSasaki, que estava a càrrec de la direcció artística de les cerimònies d’obertura i tancament dels Jocs Olímpics i dels Paralímpics, va retirar aquesta idea després de rebre una reacció negativa d’altres membres de l’equip i va demanar disculpes, segons va relatar el mateix director creatiu a la publicació. Després de conèixer-se el contingut de l’article, el creatiu va publicar una disculpa a través de l’organització de Tòquio 2020. «Hi va haver una expressió molt inapropiada en les meves idees i comentaris», va dir Sasaki. «Em disculpo sincerament amb ella i amb les persones que s’han sentit incòmodes amb aquests continguts», va dir.
La dimissió de Sasaki suposa un altre revés per al comitè organitzador de la cita olímpica quatre mesos abans de l’arrencada de la competició, i es produeix després que a mitjans de febrer l’expresident del comitè organitzador, Yoshiro Mori, es veiés obligat a dimitir arran de l’allau de crítiques rebudes per uns comentaris sexistes contra les dones durant una reunió.
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Paella "Imprescindible": els elogis al millor restaurant de Tarragona segons Tripadvisor
- Un minut a les fosques Catalunya prepara un potent dispositiu per viure de manera massiva l’històric eclipsi total del 2026
- Entrevista Òscar Ordeig, conseller d’Agricultura: «Tots els menjadors escolars haurien de tenir cuina pròpia»
- Tribunals El jutge va eliminar el perfil de la víctima dels pederastes del Raval
- VEÏNS DEL SUD Europa repensa la seva estratègia per a un Sahel amb rècords de violència i un inesperat xoc diplomàtic amb Algèria
- La caixa de ressonància Eurovisió: ¿I si arriba a guanyar Israel?
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Pèrdua de potència Dos morts i 20 ferits al xocar un barco escola de l’Armada mexicana amb el pont de Brooklyn de Nova York
- Eurovisió 2025 Melody: «Em quedo amb l’amor de tots els països, tot i que de vegades prevalguin altres coses»