Pèrdua de potència

Dos morts i 20 ferits al xocar un barco escola de l’Armada mexicana amb el pont de Brooklyn de Nova York

L’accident es va produir quan els pals del barco van impactar contra la base del viaducte

Dos muertos y 20 heridos al chocar un buque escuela de la Armada mexicana con el puente de Brooklyn de Nueva York

Dos muertos y 20 heridos al chocar un buque escuela de la Armada mexicana con el puente de Brooklyn de Nueva York / Kyle Viterbo / AP

3
Es llegeix en minuts
AFP

Dues persones han mort i dues més es troben en estat crític després del xoc patit aquest dissabte pel barco escola mexicà ‘Cuauhtémoc’ contra l’icònic pont de Brooklyn de Nova York, segons han informat les autoritats de la ciutat nord-americana.

«De les 277 persones a bord, 19 van patir ferides, 2 de les quals segueixen en estat crític i 2 tristament van morir a causa de les ferides», va explicar l’alcalde novaiorquès, Eric Adams, a la xarxa social X.

El dirigent va assegurar abans que els ferits van ser traslladats a un hospital pròxim i «tots» els ocupants de l’embarcació havien sigut evacuats.

Per la seva banda, l’Armada va registrar en un comunicat 22 tripulants lesionats, tres d’ells amb «ferides de consideració».

Atracat a Manhattan des de dimarts

L’accident es va produir quan els pals del barco van impactar contra la base de la infraestructura, considerada un dels atractius turístics més grans de la ciutat.

Centenars d’espectadors havien acomiadat minuts abans amb aplaudiments i vives a Mèxic el barco –que havia estat atracat en un moll del sud de Manhattan des de dimarts– abans de dirigir-se a mar obert amb les espelmes recollides i desenes de marins a les eixàrcies profusament il·luminades.

«Sento que no passarà», se sent dir en espanyol a una dona angoixada en un dels múltiples vídeos difosos a les xarxes socials, poc abans que els pals es partissin al xocar contra la base del pont a prop d’un dels pilars.

«Estàvem donant l’adeu a alguns dels nois que ja se n’anaven, ja el barco havia partit (...) i quan de sobte van xocar contra el pont i allà tots (els marins) van caure cap a baix», va dir a l’agència AFP Arturo Acatitla, resident a Nova York. «Allà es van apagar els llums i vam veure que havia tingut un accident», va explicar l’home 37 anys.

Arrossegat pel corrent

Segons les autoritats locals, el barco va perdre potència després de salpar del moll quan es dirigia cap a mar obert cap a les 20.20 hora local (0.20 GMT de diumenge, 2.20 h a l’Espanya peninsular).

«Imagino que el barco va perdre força i va ser arrossegat pel corrent cap al pilar del pont», a l’altre costat del riu, va dir el cap d’operacions especials del Departament de Policia de Nova York, Wilson Aramboles, en una conferència de premsa.

L’oficial va precisar que hi havia un parell de mariners a la part alta dels pals al moment de l’impacte i que van resultar «ferits».

Missatge de l'Armada de Mèxic

«Durant la maniobra de salp del veler ‘Cuauhtémoc’ a Nova York, es va registrar un contratemps amb el Pont de Brooklyn que va provocar danys a Buque Escola, impedint de moment la continuació del creuer d’instrucció», va completar l’Armada mexicana en el seu missatge a la xarxa social X.

Segons aquesta dependència, cap tripulant va caure a l’aigua, per la qual cosa «no va ser necessària l’activació d’operacions de rescat».

Després de romandre tancat durant uns 40 minuts, el trànsit del pont que uneix Manhattan amb Brooklyn va tornar a reobrir. Segons les autoritats, no hi ha senyals de mal estructural.

Desplegament d’emergència

Després de l’incident, el barco va ser traslladat per l’East River per sota del veí pont de Manhattan, va constatar una periodista de l’AFP.

Notícies relacionades

La policia de Nova York va recomanar a X als residents que evitessin la zona, ja que s’«espera trànsit pesat i una gran presència de vehicles d’emergència a l’àrea circumdant».

El barco escola, construït el 1982, estava en un creuer d’entrenament que es porta a terme cada any, va dir a la CNN el portaveu de l’Armada Mexicana, el capità Juan Caballero. Segons el seu itinerari, després de Nova York, la pròxima parada havia de ser Islàndia.