Seat León, 'l'africà'

La versió X-Perience converteix el familiar en el model ideal per a la prova

jcarmengol38221006 deportes  fotos seat leon x perience y albert llovera  titan170428203344

jcarmengol38221006 deportes fotos seat leon x perience y albert llovera titan170428203344

2
Es llegeix en minuts
T. R. / MADRID

El cotxe de la marca espanyola amb nom de felí rei de la selva (o de capital de província espanyola, a escollir) es torna autènticament africà amb el model León X-PERIENCE Titan Desert. Es tracta d'un tot camí que deriva de la versió ST (familiar) del León pensat per completar l'oferta de la firma amb l'Ateca (C-SUV) i el futur Seat Arona (B-SUV).

Per provar si realment pot amb la fina sorra del desert del Sàhara formaran part de l'equip de logística dos conductors il·lustres amb un vehicle cadascun: el versàtil pilot Albert Llovera, que conduirà un León adaptat a la seva discapacitat, i el guaperes, siguem clars, de Maxi Iglesias, que haurà de demostrar que és tan bon actor com conductor en un terreny que no permet errors, encara que es condueixi un 4x4 considerablement carregat de tecnologia.

La seva missió serà obrir cada etapa de la carrera i formar part de la flota logística desplaçada al Marroc per a la prova que transcorrerà íntegrament per la província de Raixidia, a la zona desèrtica d'Erfoud.

I a propòsit d'això, ¿en què pensa un ciclista quan compra un cotxe? El primer, sense cap mena de dubte, és com transportarà la seva estimada i cara bici i tots els trastos que l'esport del pedal comporta. El maleter és gran, molt gran, amb 587 litres de capacitat.

A més a més del bon volum de càrrega que ofereix, aquest model destaca per mostrar unes formes molt quadrades, i això converteix l'espai en francament aprofitable. I si hi volem posar alguna cosa més, disposa d'un doble fons d'uns 10 centímetres d'altura que ens permet col·locar petits objectes en aquest lloc.

El terra del maleter es pot situar a dues altures, la inferior, just a sobre de la roda de recanvi, o la superior, enrasada amb el llindar de càrrega i que crea el doble fons esmentat. En aquest espai inferior hi ha un receptacle pensat per col·locar l'estor per cobrir els equipatges quan el retirem de la posició habitual per, per exemple, abatre part o la totalitat de la banqueta del darrere. A més a més, permet acoblar-hi fàcilment unes barres per transportar la bici al sostre. Indispensable per als amants de les dues rodes.

Notícies relacionades

El segon factor important per a un ciclista, de muntanya concretament, és si el vehicle aguantarà les carreteres recargolades i camins d'aproximació pels quals en moltes ocasions estan obligats a conduir abans d'enfilar-se a la bici. Fang, sorra, sots i altres perles que a un cotxe normal se li indigesten. Aquest Seat incorpora tracció integral 4Drive o davantera i la suspensió és 15mm més elevada que en el model normal, garanties per poder superar terrenys relliscosos i irregulars.

Finalment, el León X-PERIENCE Titan Desert presenta una àmplia gamma de motors. En dièsel, està disponible amb els motors 1.6 TDI de 115 CV, 2.0 TDI de 150 CV 4Drive i 2.0 TDI de 184 CV DSG 4Drive. Pel que fa als motors de gasolina, l'oferta comprèn l'1.4 TSI de 125 CV i l'1.8 TSI de 180 CV DSG 4Drive.