PREMIER
La tarda màgica de Yaya Touré
Guardiola sorprèn incloent l'ivorià en l'onze després de tres mesos apartat i el jugador anota dos gols decisius

jmexposito36345801 britain football soccer crystal palace v manchester city 161119191452 /
La mateixa cadira d’Old Trafford on José Mourinho va al·legar manca de fortuna després d’empatar contra l’Arsenal, Pep Guardiola va declarar ara fa unes setmanes que no tenia cap vareta màgica. Tot i això, un altre dissabte de bogeries i insensateses a la Premier va voler desmentir l’opinió al tècnic català. Un futbolista que el curs passat va tocar fons, que feia tres mesos que no jugava, va aparèixer inesperadament en l’onze inicial del City davant el Crystal Palace. Yaya Touré presumia d’un estat físic òptim i d’una actitud competitiva admirable. Va tornar per resoldre el partit amb dos xuts a porta. Dos trets, dos gols. El centrecampista ivorià va ressuscitar futbolísticament ahir a la tarda a Selhurst Park.
Els periodistes que el van poder veure de prop en l’escalfament, encara estupefactes per la seva presència en l’alineació, van destacar que estava prim i atent. No hi havia somriures, Yaya no estava relaxat. Transmetia un estat de concentració extrem, no volia fallar a Guardiola en la que potser seria l’única oportunitat que tindria. «Sabia que algun dia el meu mànager em necessitaria», va reflexionar, sense presumir ni fer escarafalls, després de la seva exhibició golejadora.
PRIMER PARTIT EN TRES MESOS
Era el primer partit de Yaya des del 24 d’agost i no feia un gol des del març, contra l’Aston Villa. «Uau», va reaccionar el Pep. «No diria que la seva actuació sigui per la meva decisió. Només s’entén per la seva qualitat. Estic molt content per ell i la seva família. És un jugador especial».
Malgrat la xerrameca del seu agent, Dimitri Seluk, el seu representat va optar sempre per un silenci professional. Fins i tot quan s’han presenciat escenes d’entrenaments, no s’observa distanciament entre el Pep i Yaya, més aviat tot al contrari. «Ara és part d’aquest equip i pot ajudar el City», va indicar Guardiola.
La broma de la tarda als pubs de Manchester era que Touré ha fet els mateixos gols que Paul Pogba, que només n’ha anotat dos en 11 partits amb l’equip menys afortunat de la lliga. «Som aquests», va dir José Mourinho. «L’equip amb menys sort de la Premier League». Amb les mans a les butxaques, en posició desenfadada, Mou es va acomiadar de la sala de premsa repetint tres vegades, en to elevat, un titular amb aires de resignació: «Finalment he perdut contra l’Arsenal. Finalment». Al portuguès l’empat li va semblar la més cruel de les derrotes.
AMICS IMPOSSIBLES
Notícies relacionadesMourinho i Wenger es van donar la mà sense mirar-se. Cada un preferia seguir el seu camí, amb el mínim contacte possible amb el mànager rival. Es van prendre tan seriosament aquesta voluntat que també van desviar els seus equips. El United va jugar un partit notable que va merèixer guanyar àmpliament. Només va marcar Juan Mata. Per contra, el plantejament visitant semblava més del gust de Mourinho que no de Wenger. Una defensa solidíssima i cap xut a porta fins al minut 88, quan va arribar el gol d’Olivier Giroud. «No ets especial, ja no ho ets», van cantar els seguidors gunners desplaçats a Old Trafford.
La jornada va ser òptima per als interessos del City, que se situa colíder després de l’empat del Liverpool a Southampton (0-0). Guardiola i els seus observaran demà si el Chelsea els pot prendre la distinció en la seva visita a Middlesbrough. Després, se centraran en Mönchengladbach. Irònicament, sense el seu últim heroi. Un Yaya Touré no inscrit a la Champions League.
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Moderadors de continguts Acord en l’ero de la subcontracta de Meta: Els 2.059 acomiadats a la torre Glòries seran indemnitzats amb 33 dies
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada