EL PRINCIPAL TALENT DE LA MASIA

Lee, l'origen de tot

El davanter coreà, de 16 anys, fa més de 14 mesos que no juga partits oficials

Lee Seung Woo, amb un company del planter.

Lee Seung Woo, amb un company del planter. / ARXIU

2
Es llegeix en minuts
MARCOS LÓPEZ
BARCELONA

Si ho preguntes a La Masia, tothom mira Lee. És igual que interroguis tècnics, que inquireixis companys, pares o familiars o indaguis entre els periodistes que es passen la vida anant d'una banda a l'altra d'aquests camps, abans de terra, ara de gespa artificial. Hi ha unanimitat. «Lee arribarà al primer equip, segur». No és fàcil posar d'acord tanta gent en un món tan cruelment selectiu on els nens, arribats de qualsevol lloc del món, s'enfronten a la selecció més extrema de talent. N'hi passen centenars i pocs creuen aquest ampli passadís de la ciutat esportiva de Sant Joan Despí per vestir-se de blaugrana al vestidor del primer equip.

Va arribar als 13 anys

Lee Seung Woo, coreà, va arribar al Barça el 2011. Llavors tenia 13 anys. Va ser captat, segons retrata Oriol Domènech a Mundo Deportivo, per Albert Puig, el responsable del futbol base blaugrana en una Copa Danone jugada a Sud-àfrica. El seu futbol, dinàmic, veloç, intuïtiu, ple de talent, intel·ligent en els seus moviments, tremendament astut amb la pilota i murri sense la pilota. Nascut el 6 de gener del 1998 a la província de Gyeonggi-do, al nord-oest de Corea del Sud, aquell futbol diferent el va fer especial des del primer dia. Va superar sense cap problema la prova de la Copa Catalunya-Corea, que organitza la Penya Barcelonista Sant Cugat-Escola de Futbol Hristo Stóitxkov, on va brillar amb la selecció coreana sub-12.

Acord per continuar

Notícies relacionades

Aviat, el nom de Lee, l'origen de tot aquest problema perquè la FIFA va rebre una denúncia anònima acusant el Barça d'un fitxatge irregular, es va fer famós entre el món del planter. Malgrat que ja fa més de 14 mesos que no pot jugar partits oficials pel veto de la FIFA, el talent de l'enginyós davanter coreà no para de sorprendre. Els seus pares acaben d'aterrar a Barcelona i la setmana que ve, un cop obtingut l'acord, es firmarà el primer contracte laboral de Lee amb el Barça, que als 16 anys és el principal talent de la nova Masia.

Es queda al Barça malgrat que Chelsea i Liverpool li donaven molts més diners, assumint a més a més que no podrà jugar fins que no tingui 18 anys. En aquesta llista de la FIFA hi ha Lee i nou nois més: dos coreans (Paik Seung-Ho i Jang Gyeolhee), dos francesos (Theo Chendri i Kays Ruiz), un camerunès (Patrice Sousia), un nigerià amb passaport holandès (Bobby Adekanye), un japonès (Takefusa Kubo), un nord-americà (Ben Lederman) i un guineà que ara juga al Manresa (Abdul). Però algú va denunciar Lee.