Cap tele s'anima a donar el Bielorússia-Espanya
L'empresa que té els drets de retransmissió del partit rebaixa el preu a 1,4 milions

Del Bosque (al centre) dóna instruccions als jugadors durant un entrenament de la selecció a Las Rozas, aquesta setmana. /
ElBielorússia-Espanyade demà divendres de classificació per al Mundial del Brasil del 2014 pot passar a la història com el primer partit oficial de la selecció espanyola que no es televisa per al seu propi país, si no quallen al final les complicades negociacions que mantenen, en paral·lel,Tele 5i TVE amb l'empresa alemanya posseïdora dels drets. L'agència Sportfive, encarregada de vendre els drets televisius, ha demanat per la retransmissió 1,4 milions d'euros a les cadenes espanyoles, però cap d'elles està disposada a desemborsar aquesta xifra.
Tele 5 és, a priori, la que està més ben situada per ser la que ha retransmès en els últims anys els partits que juga 'la Roja' fora d'Espanya, però aquesta vegada s'ha plantat. "El preu no s'ajusta als criteris de rendibilitat pels quals es regeix la cadena: si no l'abaixen, no el donarem», van advertir a aquest diari fonts de Mediaset Espanya. A Antena 3 també se li ha ofert el partit per aquests diners, però la cadena de Planeta l'ha rebutjat per les mateixes raons. "Per ser rendible, el preu no hauria de superar els 500.000 euros", van assenyalar fonts d'aquesta empresa.
La tercera opció ésTVE, sumida en una greu crisi que li impedeix gastar aquesta xifra. Només la pressió del Govern faria variar la posició de la tele estatal, obstinada a no deixar anar un euro pels drets. "El problema d'aquest partit és que es juga a les vuit del vespre un divendres de pont, i això redueix molt la seva clientela potencial", van indicar fonts pròximes a la negociació.
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Normativa dispar Les platges catalanes sumen 8 ofegats sense una regulació comuna de seguretat
- Acabat el 2031 El Liceu Mar transformarà 32.000 metres quadrats del Port Vell i costarà 50 milions d’euros
- Tancament del congrés del PP Feijóo es compromet a un «Govern en solitari» sense «cordó sanitari a Vox»: «O Sánchez o jo»
- Aranzels Trump, extasiat amb la seva pròpia estratègia però amb escassos resultats, amenaça de reactivar la guerra comercial i dispara la incertesa
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- És legal ficar el teu gos en una gàbia 8 hores al dia? L’advocat Xavi Abat et treu de dubtes: "Una abominació"