Aigües turbulentes en la natació espanyola

Belmonte nega que demanés una «burrada» de diners al Sabadell

La doble subcampiona olímpica està sense club ni entrenador al no ser renovada per l'entitat

2
Es llegeix en minuts
JOAN CARLES ARMENGOL
BARCELONA

L'esport més llorejat en els recents Jocs de Londres ha entrat en una espiral d'inquietud. La doble medallista en natació, Mireia Belmonte, es troba sense club ni entrenador, mentre que la seleccionadora més triomfal de la història de l'esport espanyol, Anna Tarrés (55 medalles en sincronitzada en 15 anys, entre elles una plata i un bronze a Londres), es debat en un carrusel d'acusacions al qual vol posar límit amb una demanda judicial. Només el waterpolo femení, plata als Jocs, es manté de moment al marge de les turbulències en els atribolats esports aquàtics espanyols.

PRETENSIONS EXCESSIVES / Mireia Belmonte, heroïna londinenca amb les seves dues medalles de plata (200 papallona i 800 lliure), es va trobar dimecres amb la notícia que el seu club dels últims quatre anys, el Natació Sabadell, havia decidit no renovar-li el contracte al considerar excessives les seves pretensions i al no estar d'acord tampoc amb algunes actituds mostrades en les últimes setmanes per la nedadora respecte al club i a la ciutat que la va acollir.

En un acte promocional a El Corte Inglés de Madrid, Belmonte va replicar ahir els arguments exhibits per l'entitat vallesana. «La notícia m'ha agafat per sorpresa, només he rebut un e-mail i encara he de reflexionar sobre el meu futur, no he tingut temps de pensar», va dir la nedadora badalonina de 21 anys, que va reconèixer que va demanar un augment de sou però que no va sol·licitar «les burrades que es diuen».

«Sembla que com més amunt arribes, més malament et tracten -va assegurar ahir la nedadora-. Jo hi vaig anar amb tota la bona fe, creia que mereixia una pujada de sou. No creia que fos un gran esforç passar de 2.200 euros a una mica més, uns 2.900 al mes, però el club em va dir que estava en una mala situació econòmica i vaig acceptar cobrar el mateix, però van quedar quatre o cinc coses més que són importants per al rendiment».

Belmonte no va quantificar la quantitat econòmica d'aquestes altres exigències que pretenia incloure al contracte i el club, per la seva part, tampoc les ha revelat, encara que superen la xifra de 2.900 euros citada per la nedadora.

Notícies relacionades

DUES PLANTADES / El club va valorar també negativament les plantades recents de la nedadora. La primera, al no presentar-se a una competició d'homenatge a Banyoles, i el segon, al no quedar-se al sopar d'homenatge als esportistes olímpics, dijous passat, i abandonar el club uns minuts després d'haver-hi arribat.

«No m'hi vaig poder quedar perquè l'endemà m'havia de llevar d'hora», va explicar ahir Belmonte, que de moment no té llicència per competir. «Encara no sé què faré», va explicar sobre el seu futur. «Anímicament tenia esperances de seguir al club i m'ha tocat una mica perquè han sigut quatre anys i tinc molt carinyo no només a l'entitat, també a socis, companys... i una resposta tan contundent i amb un fred e-mail és dura».