SOBRESALT EN L'AUTOMOBILISME ESPANYOL

María, la noia que estima la F-1

La filla de De Villota s'estavella el primer dia que compleix el somni de pilotar un bòlid

María de Villota 8 En una imatge d’arxiu, i abans de sortir en l’entrenament en què es va accidentar.

María de Villota 8 En una imatge d’arxiu, i abans de sortir en l’entrenament en què es va accidentar. / AP / ROB GRIFFITH

2
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ
OVIEDO

Filla de la velocitat, membre d'una família vinculada gairebé de per vida a les carreres, a l'ensenyament automobilístic. És més, el papa Emilio de Villota (dos grans premis de F-1 el 1977) i els seus germans Emilio i Isabel comparteixen amb ella, al circuit del Jarama, una escola en què ensenyen a ser el que ella intenta ser: pilot de F-1. María de Villota («sé que tinc un forat a la F-1, i a això estic dedicant la meva vida», va dir al firmar com a provadora de l'equip Marussia) sembla estar estable, dins de la gravetat, en un hospital pròxim a l'aeròdrom del Museu de la Guerra de Duxford, una localitat anglesa on l'equip estava provant les noves peces aerodinàmiques que utilitzarà aquest cap de setmana al traçat de Silverstone.

Tot és molt estrany. Tot és molt misteriós. Fins i tot els dos comunicats mèdics que va oferir l'equip durant les hores posteriors al xoc del monoplaça que pilotava María contra la part del darrere del camió de l'escuderia que havia transportat el material a l'aeròdrom, van ser poc clarificadors de com estava la madrilenya. Sí, fora de perill, mai va perdre el coneixement, va poder parlar amb els seus, i fins i tot va rebre el tuit d'ànims de Fernando Alonso. Però ningú va explicar ni com es va produir l'accident ni com es trobava la provadora.

No va poder córrer a València

D'aquí que es produïssin tota mena d'especulacions, sense oblidar que María estava en el procés (dur, llarg, difícil) d'obtenir la superllicència que li permetrà, algun dia, participar en un Gran Premi. Aquest va ser un dels motius pels quals De Villota no va poder reemplaçar, a València, Timo Block, indisposat per una seriosa gastroenteritis. Els responsables de Marussia ni tan sols es van plantejar fer pujar María al monoplaça.

Notícies relacionades

I és que María, que des que va començar la temporada assisteix a totes les reunions que es produeixen al camió de l'equip, amb els pilots i els enginyers, havia gairebé memoritzat el munt de folis que li havien donat perquè conegués el maneig del F-1 i el complicat i sofisticat volant, ple de botons, rodetes i palanques. Era la primera vegada que María pujava a aquest F-1, i potser va tocar algun dispositiu que, de sobte, va accelerar el cotxe, que va acabar estavellant-se al darrere del camió i danyant l'habitacle del Marussia i, de rebot, el seu cap.

De Villota, que va començar a competir en kàrting més tard que els altres companys de generació o que qualsevol altre pilot, ja que ho va fer als 16 anys complerts, ha passat per la F-3, la GP i la Copa Ferrari, i finalment va córrer a la Superleague amb l'Atlètic conduint un potent monoplaça de 800 cavalls. La seva intenció era unir el seu nom al de María Teresa De Filippis, Giovanni Amati o Danika Patrick, la nord-americana que va estar a punt de debutar fa quatre anys a la F-1. La il·lusió també de Bernie Ecclestone, que quan, en aquella ocasió, li van preguntar si li feia gràcia que una dona pilotés un F-1, després del«sí», va afegir:«I si és negra i jueva, molt millor».