'CONVERSES SOBRE EL FUTUR'

Guardiola: "No hi ha dia que no pensi que demà me'n vaig"

L'entrenador del Barça i Fernando Trueba protagonitzen una de les xerrades de la campanya de Banc Sabadell

’Converses sobre el futur’ entre Pep Guardiola i Fernando Trueba. / YOUTUBE

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / Barcelona

Pep Guardiola, entrenador del FC Barcelona, iFernando Trueba, director de cine, protagonitzen una de lesConverses sobre el futuren el marc de l'estrenada campanya publicitària del Banc Sabadell.

20 minuts de diàleg donen per a moltes confessions, entre elles la de l'entrenadordelBarça, que assegura que “no hi ha dia que no pensi que demà me'n vaig”, ja que “treballo millor pensant que tinc la llibertat per poder decidir el meu futur” i és que “els contractes que et fan estar molt de temps lligat m'angoixen molt”.

En un ambient distès, com si fossin dos amics en un bar, Guardiola, entre somriures nostàlgics, afirma que “encara em sento futbolista” al reconèixer que el que més troba a faltar són els moments del vestidor, abans i després dels entrenaments, en què li agradaria barrejar-se amb els seus jugadors, però que no ho fa perquè “em veuen com un rang superior al seu, que és el d'entrenador”.

Notícies relacionades

Pel que fa al futur, que és en si l'essència de la conversa, l'entrenador del Barça declara que “sóc incapaç de planejar coses a més de mig any o un any, em canso”. En canvi, el que sí que planeja Guardiola són els partits, “és el més divertit de la meva professió, imaginar el partit que es jugarà demà. Amb els jugadors que tinc i el contrari, que sé el que fa, somiar què passarà”.

Finalment, reflexiona sobre la seva professió i assegura que el que li dóna sentit és que "és un joc, un joc gens complicat” que consisteix a conèixer el contrari “per fer-ho millor, no per batre'l”, una mostra més d'humilitat de l'entrenador del FC Barcelona.