FUTBOL

L'Espanyol lliga Sergio García però n'endarrereix la presentació

L'entitat blanc-i-blava negocia el traspàs de Moisés Hurtado a l'Olympiacos de Valverde

Moisés Hurtado, capcot, en l’entrenament d’ahir de l’Espanyol.

Moisés Hurtado, capcot, en l’entrenament d’ahir de l’Espanyol. / EDGAR MELO

3
Es llegeix en minuts
JUAN TERRATS
BARCELONA

L'Espanyol va tancar ahir el fitxatge de Sergio García, de 27 anys, el davanter del Betis criat a La Masia que ha fet tot el possible per tornar a Primera Divisió en el conjunt català. El jugador firmarà per cinc temporades, però el club no farà oficial el fitxatge fins que solucioni uns serrells que se centren en la titularitat dels drets federatius del futbolista. Ramon Condal, conseller de l'Espanyol i un dels més importants accionistes del club, és possible que es quedi amb una part dels drets del jugador. El Betis percebrà gairebé dos milions en l'operació.

Sergio García va estar ahir a Barcelona pendent de les negociacions entre l'Espanyol, el Betis i Xavi Díaz, el seu representant. L'operació era complicada, encara que el futbolista va fer el primer pas fa uns quants dies a Madrid al comunicar al Betis que li perdonava part del deute que arrossegava el club verd-i-blanc de la temporada passada. El davanter es va convertir fa dues temporades en el fitxatge estrella de Manuel Ruiz de Lopera. El Betis es va avançar a l'Espanyol i va pagar 10 milions al Saragossa, encara que la meitat encara no han estat abonats. El jugador s'ha rebaixat el sou per jugar a Cornellà.

PETICIÓ DE POCHETTINO / El davanter català era una de les peticions de Mauricio Pochettino per potenciar una plantilla que segueix descompensada en diverses posicions. El tècnic periquito ha demanat al club que reforci dues posicions: la punta de l'atac i el centre de la defensa per l'adéu de Nico Pareja, traspassat a l'Spartak de Moscou. També ha demanat que els fitxatges no s'endarrereixin i hi pugui comptar abans de l'inici de la Lliga. «El campionat és molt dur i exigent i m'agradaria tenir una mica més de plantilla amb un mínim de garanties», va dir fa uns quants dies Pochettino. Lligat Sergio García, el club estudia la contractació d'Iván Ramis, del Mallorca, «una de les alternatives amb què treballem», reconeixen al club. Hi ha altres jugadors, tots amb unes fitxes massa elevades, però el tècnic argentí té clar que el futbolista elegit ha de tenir experiència i ajudar al creixement de Víctor Ruiz. A més a més, seria bo perquè Forlín pogués jugar més minuts com a mig centre.

Notícies relacionades

NEGOCIACIONS OBERTES / El club manté un altre front obert: el traspàs de Moisés Hurtado, el centrecampista de 29 anys, a l'Olympiacos que dirigeix des de fa uns quants dies Ernesto Valverde, extècnic de l'Espanyol. Les negociacions estan obertes per les tres bandes. El futbolista, que té dos anys més de contracte i un tercer d'opcional amb l'Espanyol, ha començat a negociar amb els grecs amb el vistiplau de l'entitat catalana. El futbolista ha demanat a Olympiacos que respecti aquests tres anys de contracte. L'operació, que podria tancar-se en un termini de 48 hores, només podria trencar-se per falta d'acord entre els clubs. L'Espanyol demana prop de tres milions mentre que l'Olympiacos no en vol pagar més de dos. Pochetino va donar des del primer moment llum verda a l'operació.

Moisés, un dels capitans del vestidor, un home respectat pels més joves, ha decidit entrar a última hora en les negociacions perquè intueix que Pochettino no li donarà minuts al centre del camp. Les seves relacions amb l'entrenador s'han refredat des del curs passat. «Em veia retirant-me a l'Espanyol, però en el futbol passen moltes coses, i molt ràpidament», va dir ahir a la nit Moisés després de l'entrenament. Ernesto Valverde, en canvi, ha demanat insistentment el seu fitxatge per a l'Olympiacos.