Ordenança municipal de civisme
La policia local d’Esplugues intensifica el control del civisme amb animals
Segons el consistori local, l’incivisme associat amb propietaris d’animals de companyia és un dels problemes més citats pels habitants

La policia local d’Esplugues (Baix Llobregat) intensificarà un control diari de parcs i jardins per vetllar pel compliment de l’ordenança municipal de civisme, així com els patrullatges a peu pels barris.
Aquesta mesura s’ha posat en marxa, segons el consistori d’Esplugues, en la línia de les «necessitats de la ciutadania», ja que a les enquestes de satisfacció ciutadana que l’Ajuntament d’Esplugues fa periòdicament sol aparèixer l’incivisme associat amb propietaris d’animals de companyia com un dels problemes citats pels habitants del municipi del Baix Llobregat.
Gran part de la tasca policial consisteix a informar, fonamentalment les persones que passegen gossos, sobre obligacions com la de recollir els excrements dels animals, portar-los lligalls o tenir-los censats i identificats amb microxip. Des de començament d’any s’han gestionat un total de 57 denúncies relacionades amb la tinença d’animals.
Notícies relacionadesLes multes i sancions per la infracció de l’ordenança municipal del civisme relacionada amb la tinença d’animals de companyia poden ser més de 450 euros.
Llegeix totes les notícies de l’Hospitalet a EL PERIÓDICO l’Hospitalet
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez