Festival
La Biennal de Ceràmica d'Esplugues Angelina Alós supera el seu rècord de participació
La londinenca Irina Razumovskaya guanya el primer premi i dos artistes de Barcelona s'emporten el segon i el tercer
Els premis de la 18 edició de la Biennal de Ceràmica d'Esplugues Angelina Alós, el certamen d'aquestes característiques amb més història de Catalunya i referent a nivell internacional, es caracteritzen per ser els de major participació -aquest any s'ha aconseguit un 52% més que en l'anterior- i, segons apunta el jurat, per la “diversitat creativa dels participants”.
El jurat d'aquesta edició va estar format pel periodista i crític d'art Josep Cadena i Catalán, la ceramista i escultora Madola i el ceramista Jordi Serra Moragas. El Premi Ciutat d'Esplugues, dotat amb 4.000 euros, el van concedir a l'obra ‘Metamorphosis’, de la londinenca Irina Razumovskaya. L'obra de l'artista, que no va poder assistir al lliurament, va ser escollida "per l'evolució arquitectònica, minimalista i brutalista constada en les peces ceràmiques presentades". El seu premi el va recollir Claudi de José, president de l'Associació Ceramistes de Catalunya.
El Premi Angelina Alós, de 3.000 euros, va ser per a ‘Niña invisible’ de la barcelonina Sophie Aguilera Lester, "per la reflexió implícita que suggereix un viatge del subconscient, reflectit en una obra que evoca la infància i el misteri", va assenyalar el jurat. "Totes les peces que faig tenen aquest punt naif però amb un fons més fosc", comentava la seva creadora, que va afegir: "Faig obres molt narratives i aquesta està inspirada en la infància i té un punt de misteri de no saber què hi ha darrere”.
El Premi Pujol i Bausis, dotat amb 2.000 euros, sel va emportar ‘Flux’, de la barcelonina Ruth Cepedano García, "per la capacitat metafòrica d'un flux que porta cap endavant", segons l'acta del jurat. La idea de la peça, elaborada amb porcellana amb pasta de paper, "venia de la sensació que tens quan crees, de l'impuls que hi ha en el procés de la creació, que et porta amb una sensació de fluir i fa que perdis la noció del temps", comentava l'artista, que habitualment treballa amb formes orgàniques i de reminiscències aquàtiques.
A més dels tres premis, en aquesta edició el jurat també ha concedit una menció honorífica a l'obra ‘O jogo (Nivell II’), dels portuguesos Sónia Borga i Vítor Santos, per "l'exploració feta que pot portar a una realitat contemporània, potser efímera".
Després del lliurament de premis es va inaugurar l'exposició al Museu Can Tinturé, on es van poder veure les peces guanyadores i les seleccionades, una trentena en total. La mostra es podrà visitar fins al 6 de novembre del 2016.
Notícies relacionades
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- Entendre-hi més ‘El conte de la serventa’ va ser una realitat a Irlanda: 9.000 nadons morts i 56.000 mares solteres maltractades al segle XX
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Amb diversos ingressats Un presumpte brot de salmonel·la causa almenys una vintena d’afectats a Sant Adrià
- Calendari Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- TELEVISIÓ I MAS Locutors d’Esport 3
- Barcelona, protagonista Cuina de saga familiar amb vistes al Port Vell
- EL MUNDIAL DE MOTOGP Marc Márquez s’exhibeix a l’Aragó de principi a final
- La Volta / Dauphiné cliclisme La Volta femenina es consolida en el calendari internacional
- BÀSQUET El Barça se suïcida i perd un partit que tenia guanyat