Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
¿Vivim en un estat de dret i justícia?

/ EFE / CATI CLADERA
Josep Megias
Moltes vegades em pregunto si estem vivint en un estat de dret i justícia. Cada dia podem comprovar en els mitjans de comunicació i en la sortida dels jutjats 'personatges' que han utilitzat els diners publics i s'han enriquit il·lícitament, sortint de "rositas" pel seva desmemoria i amb una bona estratègia monetària desviadora de diners.
Entretots
Pel que estem veient hi ha una bona defensa per part de l'estat i la majoria suposadament no passaran per la presó o seran exculpats. No obstant això, llegim dia sí i dia també, com es desnona a famílies amb nens i nenes sense que a ningú li tremoli el pols; com la justícia implacable dicta sentències desproporcionades per delictes menors i, la qual cosa és pitjor, quan aquest delicte fa anys que es va cometre i, tal vegada, aquestes persones tenen una vida ordenada i amb càrregues familiars. Però és clar, aquests casos són de persones pobres, que no poden pagar-se un advocat que els defensi convenientment.
Davant la primera qüestió plantejada em sembla que, vist i no vist, no prodrem escapar d'això, doncs ja deia Plutarc fa 2.000 anys, que el desequilibri entre rics i pobres és la malaltia més antiga i més greu que pateix la humanitat. I en això seguim.
La segona de les meves incògnites tal vegada encara tingui remei, ja que davant una epidèmia de falta de memòria generalitzada i extensiva no solament als jutjats, es pugui aplicar algun brebatje sanador. I per ultim llegint la Constitució, hi ha un article que diu que el Fiscal General sera nomenat pel Rei a proposta del govern de la nació. Això hauria de canviar-se ja que no crec que sigui eficaç ni procedent, per a mostra veure el que esta passant en l'actualitat amb tots els casos de corrupció. S'esta demostrant en les ultimes enquestes consideren que els governs siguin del signe que siguin, s'acosten a la justícia “per manipular-la”, no per posar remei als seus mals.
Participacions delslectors
Por el derecho a emigrar
Luis Fernando Crespo Zorita Las Rozas de Madrid
La custodia compartida no es machismo, es justicia
Maria Aguilera Fernández Sant Fost de Campsentelles
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Transició ecològica Catalunya només disposa del 20% de l'energia verda necessària per a 2030
- Nous estudis revelen que estar solter pot evitar-te tenir demència
- Mamarazzis Tots els detalls que encara no s'han explicat de la festa de Lamine Yamal: 'casino ladys', 'mini-boys' i clàusules de fins a 2 milions
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya es recupera per primera vegada en any i mig
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: aquestes són les zones sense àrea verda