Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Un buen sistema fiscal es el que distingue entre abuso y obligación"
E.D.
Edgar Arribas
La Santa Inquisición persiguió a los herejes en nombre de la fe. Hoy, Hacienda persigue a los contribuyentes en nombre del bien común. El ciudadano sigue siendo presunto culpable. Los requisitos, crípticos. Los plazos, inexorables y el lenguaje, hermético.
Entretots
El miedo, ayer por la hoguera, hoy por la sanción, sigue funcionando. La redención llega a golpe de pagar, incluso cuando se tiene razón. Hacienda juega con la complejidad normativa además del coste, emocional y económico, de defenderse, hasta llegar a forzar la rendición del ciudadano.
No se trata de negar la necesidad de una Hacienda eficaz sino de recordar que el buen sistema fiscal no es el que recauda por inercia, sino el que distingue entre abuso y obligación.
Participacions delslectors
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Educació L’exemple de Brian, jove gitano que es va treure l’ESO mentre es llevava d’hora per ajudar els seus pares i ara estudia Informàtica: "Sempre reps el que dones"
- L’animal més letal del planeta: mata més que les guerres i encara el subestimem
- Dues veïnes de Sabadell demanden la Sareb després que els reclamessin 3 milions d’euros per una hipoteca que no van sol·licitar
- Alimentació Les nutricionistes coincideixen sobre l’alvocat: "És un dels aliments clau per als corredors"
- Cimera a Barcelona Sánchez i Lula exhibeixen la seva aliança anti-Trump amb la firma de 15 acords: «Quan es produeixen retrocessos en democràcia, apareix el feixisme»
