Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Fanatisme religiós: quan la fe perd sentit"
Un soldado israelí destrozando la cabeza de una estatua de Jesucristo durante unas operaciones en el sur del Líbano. / @ytirawi
Francesc Pibernus
La religió ha estat, al llarg de la història, una guia per a milions de persones. Més enllà de les creences de cadascú, totes comparteixen una aspiració comuna: donar sentit a la vida, fomentar el respecte i ajudar a conviure millor. Tanmateix, quan la fe es converteix en fanatisme, aquest propòsit es desvirtua. Els exemples són prou coneguts i, malauradament, massa recurrents.
Entretots
En nom de Déu -sigui el que sigui- s’han justificat guerres, discriminacions i imposicions que xoquen frontalment amb els valors que aquestes mateixes religions proclamen. Com diu la dita, “de bones intencions, l’infern n' és ple”. No es tracta de qüestionar les religions sinó les seves derives més extremes. Quan la fe deixa de ser una elecció personal per esdevenir una imposició col·lectiva, quan s’utilitza per dividir en lloc d’unir, o per jutjar en lloc de comprendre, alguna cosa falla.
En un món cada cop més divers, conviure exigeix respecte mutu. I això implica entendre que cap creença pot situar-se per sobre dels drets i la dignitat de les persones. La llibertat religiosa és un dret; el fanatisme, en canvi, és un problema. Potser caldria tornar a l’essència perquè si la religió ha de tenir algun sentit avui, hauria de ser precisament aquest: ajudar-nos a ser una mica millors, no pas a enfrontar-nos.
Participacions delslectors
"En Moventis no consta ninguna queja sobre el comportamiento inadecuado de un conductor"
Noemí Martín Moventis Financial Communication Consultant
"Trump prometió guerras ganadoras que nunca acaban"
Luis Fernando Crespo Las Rozas de Madrid (Madrid)
"Cómo podemos defender la biblioteca pública"
Evelio M. Santa Coloma de Gramenet
"Resolver el problema en las aulas con un mosso de paisano no es una solución"
Unai Tojero Santa Coloma de Gramenet
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Revisió de l’‘electroxoc’ (i V) Salvatore Aguilar, psiquiatre: “TEC sí, però tractament integral centrat en les persones”
- Dia dels Treballadors CCOO i la UGT avisen d’un «polvorí social» a la marxa central de Màlaga
- Madrid celebra una jornada atípica sense Díaz ni els líders sindicals
- Dia dels Treballadors La pujada de preus i l’habitatge centren les reivindicacions del Primer de Maig
- Dia dels Treballadors PSC, ERC i Comuns situen la pujada salarial i l’habitatge com a prioritats
