Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"La sanitat pública és el millor servei que tenim, però ha de ser més accessible i ràpida"
Albert Cortés
M’ho he pensat molt abans d'escriure aquesta carta, però em veig en la necessitat de fer-ho, perquè malgrat haver estat treballant tota la meva vida professional al món de la salut, és un fet força recurrent en el nostre sistema sanitari i cal que millori per poder ser excel·lent.
Entretots
Arran de la meva patologia lumbar: dues hèrnies discals que cursen amb molt dolor i important incapacitat funcional, la metgessa del meu Centre d’Atenció Primària em va demanar visita amb Rehabilitació el mes d’octubre de 2024. La idea era que pogués fer sessions de fisioteràpia per tal de millorar aquest quadre clínic.
No ha estat fins ara que he rebut un correu electrònic on em citen pel proper 2 de desembre per la visita de valoració amb Rehabilitació: més d’un any per ser visitat per un especialista. Per sort, he pogut fer sessions de fisioteràpia de forma privada, al meu càrrec, i també he pres altres mesures d’higiene postural, seguir amb tractament antiinflamatori, afegit a sol·licitar una jubilació anticipada i no perjudicar als meus companys, ni haver d’agafar baixes laborals.
La sanitat pública és de les millors coses que podem tenir els ciutadans, però ha de ser una sanitat accessible i d’acció ràpida: quants pacients estaran ara mateix en la mateixa situació i no poden accedir a uns professionals privats. Disposar d’una sanitat pública que respongui a les demandes de tots és tenir unes llistes d’espera més ágils, és disposar de més centres on poder rebre tractament, és humanitzar l’atenció, perquè humanitzar l’atenció és donar qualitat a les persones usuàries del sistema.
Tots som corresponsables de què el sistema sanitari funcioni: polítics, gestors, professionals i usuaris, tots sumem per aconseguir un sistema excel·lent.
Participacions delslectors
Mésdebats
- El plaer de menjar Menús creatius, vins del Priorat i vistes a les vinyes: l’experiència gastronòmica que triomfa en un poble de 345 habitants
- Festiu ¿Quins centres comercials (i en quins horaris) obren demà, Dijous Sant, a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Un informe tècnic ho avala Recaptar més IBI i sortir del mercat tensionat: Badia del Vallès aspira a la seva independència econòmica en una dècada
- 28+1 punts d’acord Paneque es compromet amb el moviment veïnal a tirar endavant un pla d’acció per transformar el Baix Besòs
- Ajuntament Esquerra demana vetar les pantalles gegants del Mundial a Barcelona després dels insults racistes a Cornellà


