"Estic mirant d'encaixar en el diferents dies mundials que se celebren arreu"
Lluís Vinent Sant Climent (Menorca)
Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Un tren lleno de grafitis transita por la R1 de Rodalies, con las Tres Xemeneies de Sant Adrià al fondo. / Manu Mitru
Ramon Texidó
El recent anunci del traspàs de la gestió de la línia R1 de Rodalies a la Generalitat és, en principi, una bona notícia. Una Administració més propera ha de permetre una millor adaptació del servei a les necessitats del territori i dels usuaris. No obstant això, aquest canvi no pot quedar-se en un simple relleu institucional si no va acompanyat de mesures concretes i recursos suficients per resoldre problemes estructurals arrossegats des de fa dècades.
Entretots
Un dels reptes més complexos és el tram de via única entre Arenys de Mar i Blanes, una anomalia històrica en una línia amb tanta demanda. Aquesta limitació redueix la capacitat del servei, afecta la freqüència dels trens i condiciona la resposta davant incidències, generant retards i disfuncions constants.
A més, les nombroses avaries i problemes tècnics a la infraestructura ferroviària fan imprescindible una inversió decidida per garantir un servei fiable. Independentment de qui en tingui la gestió, la prioritat ha de ser millorar Rodalies perquè els usuaris deixin de patir un transport ineficient.
Davant d’aquesta situació, cal plantejar preguntes clau: hi ha compromisos ferms de finançament i terminis d’execució realistes? Quines mesures immediates es prendran per reduir les incidències diàries, tant pròpies com externes? Aquest traspàs no pot convertir-se en un simple canvi administratiu sense millores reals.
És una oportunitat per transformar el servei ferroviari a Catalunya, però només serà un èxit si es garanteix un pla d’inversions ambiciós, una planificació rigorosa i un compromís ferm de compliment. Sense tots aquests elements damunt la taula, ens arrisquem a que tot segueixi igual.
Participacions delslectors
Lluís Vinent Sant Climent (Menorca)
Juan Ignacio Prieto Piedrasblancas (Asturias)
Mésdebats
El debat