Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Rèplica municipal a la carta 'Carril bici sense bicis'

42104975 60

42104975 60 / RICARD CUGAT

En resposta a la carta Carril bici sense bicis, de María Garsaball, li informem que un dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU 2013-2018) és oferir alternatives que permetin recuperar la ciutat com a espai de trobada i de relació entre els ciutadans que conviuen, afavorint un espai públic urbà de qualitat que faciliti les relacions entre les persones, els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Un espai urbà funcional, adaptat a les diferents xarxes, usos i funcions que es desenvolupen i que redueixi les friccions entre els diferents elements que componen l'organització urbana. En aquest sentit, la utilització de la bicicleta com a mode de desplaçament en les ciutats té un paper destacat, ja que constitueix una de les alternatives més adequades i sostenibles per a la mobilitat urbana.

Els carrils bici dels carrers de Cavallers i de Carreres formen part de la xarxa de bicicletes de la ciutat. L'itinerari de carril bici que discorre carrer Cavallers, comença al carrer Bosch i Gimpera. Fins a l'Avinguda Pedralbes, la circulació és en convivència en zona 30 i el carril de Cavallers dóna continuïtat segura als ciclistes i esdevé una alternativa segura per aquells ciclistes que utilitzaven els laterals de la ronda de Dalt per circular.

Per altra banda, els carrils de Carreras i Gran Capità faciliten la mobilitat vertical i l'accés als barris de muntanya, i és una alternativa ciclista a la forta pendent de González Tablas per arribar a la Diagonal, on el carril bici no és possible per l'existència de dos carrils de circulació i carril bus.

En el mapa del 30 dies amb bici, on es es registra la circulació dels ciclistes participants en aquesta acció, es pot comprovar l'ús que es fa d'aquest eix per part de la ciutadania usuària de la bicicleta a Barcelona.

 

Participacions delslectors

Mésdebats