Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"La culpa dels mals resultats en competències bàsiques no és del professorat sinó del Departament"

zentauroepp43229164 barcelona 08 05 2018  sociedad   reportatge a una escola on 180508113901

zentauroepp43229164 barcelona 08 05 2018 sociedad reportatge a una escola on 180508113901

Un cop més, el Departament d’Educació ha dictat sentència: la culpa dels mals resultats en competències bàsiques és del professorat, especialment en ciències. I com ho volen arreglar? Amb més cursos obligatoris de "formació". O millor dit, de 'deformació'. Una falta de respecte total.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

La realitat és clara: la culpa és del propi Departament, que porta anys reduint hores de ciències a l’ESO fins al mínim. En cap altra comunitat d’Espanya es fan tan poques hores. I aviat passarà el mateix al Batxillerat Científic si prospera la reforma de la senyora Esther Niubó. Ella mateixa deia que calien més hores a les matèries de modalitat, però a efectes pràctics, la reforma que planteja amb la fusió de les ciències és una disminució d'hores per a cada ciència.

El problema no som nosaltres: som la solució. Però cada cop tenim menys hores per matèria i cada cop imposen més modes pedagògiques absurdes (competències, projectes, “situacions d’aprenentatge”...) que ens impedeixen treballar com cal. Tot això, repetit durant dècades, ens ha dut a la situació actual. L’única culpa real del professorat és haver estat massa dòcil.

Tampoc reduiran ràtios, ni contractaran més professors, ni faran inclusió real: no volen gastar. Ara, davant el fracàs evident, fingeixen assumir responsabilitats. Però no ens enganyem: aquesta comèdia només els serveix per carregar-nos encara més la culpa i justificar uns cursos obligatoris que només serviran perquè alguns amics seus facin negoci a costa nostra. I perquè estiguem entretinguts i atemorits, no fos cas que algun alumne acabés aprenent alguna cosa, o pitjor encara, que ens organitzéssim i plantéssim cara.

Potser ja és hora de plantar cara. D’una desobediència massiva. I la solució? Deixar que el professorat agafi les regnes. Cosa que no passa des de fa 20 anys. La consellera i la Secretària de Millora Educativa millor farien de quedar-se al marge i deixar-nos fer la feina que sabem fer.

Participacions delslectors

Mésdebats