Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Rèplica municipal a 'El carril bici arrasa con plazas para minusválidos'

minusvalid

minusvalid / RICARD CUGAT (LVE)

En resposta a la carta de Pedro Bracero 'El carril bici arrasa con plazas para minusválidos', l'Ajuntament de Barcelona vol manifestar que amb la Mesura de l'Estratègia de la Bicicleta es treballa per promoure l'ús de la bicicleta pel seu retorn ambiental i social, però sempre respectant i tenint present les necessitats de la resta de persones usuàries de la via pública.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

La ubicació de les reserves d'aparcament, així com la ubicació dels contenidors i altres elements de mobiliari urbà, en el moment de dissenyar carrils bici, tenen en tot moment en compte el col·lectiu de persones amb discapacitat, discapacitat física o discapacitat visual.

En aquest sentit, amb el traç del nou eix del carril bici al carrer Sant Antoni Maria Claret al seu pas pel CAP del passeig Maragall, es va eliminar una parada de persones amb mobilitat reduïda que quedava davant de la porta del mateix CAP, al costat mar del carrer Sant Antoni Maria Claret. Actualment, aquesta plaça ha quedat recol·locada a carrer del Guinardó número 10. No obstant, per tal d'ubicar la plaça més a prop de l'accés al CAP, s'ubicarà una nova plaça al xamfrà, on actualment hi ha una de les places reservades al servei de taxi, per tal de facilitar l'accessibilitat d'aquest col·lectiu al centre de salut.

Pel què fa a l'aparcament reservat amb horaris al carrer Marina, un a cada xamfrà del carrer, té restriccions horàries perquè no està associat a cap matrícula i limita la possibilitat d'aparcament d'altres vehicles en una zona amb pressió del parc de vehicles.

Barcelona compta amb un nou Pla d'Accessibilitat Universal 2018-2026, que pretén documentar i revisar l'accessibilitat de tots els serveis de la ciutat, tant públics com privats, oferir solucions per a cada cas i reservar un percentatge de les inversions municipals per fer-les possibles.

L'objectiu és que l'any 2026 Barcelona sigui 100% accessible per al 100% de la població.

 

Participacions delslectors

Mésdebats