Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"La fins ara menystinguda estació de Sant Vicenç de Calders és ara l'epicentre del transport ferroviari"

Viajeros de Rodalies, esperando el tren en uno de los andenes de la estación de Sant Vicenç de Calders / Joan Mateu Parra (ACN)
Roger Caballero
Aquests mesos, l'estació de tren de Sant Vicenç de Calders és l'epicentre de la gestió ferroviària del sud de Catalunya. Una estació massa vegades oblidada i menystinguda per la pròpia Renfe i Adif, tot i la seva situació estratègica, que permet la connexió amb prop de la meitat de la població catalana en menys d'una hora de trajecte en tren o per carretera.
Entretots
L' oblit i la manca d'infraestructures annexes a l'estació han fet que, durant dècades, el seu entorn hagi patit una forta degradació. Aquest entorn inclou una antiga colònia ferroviària única al país, amb uns edificis emblemàtics en un estat deplorable i de propietat d'entitats públiques.
La manca d'estacionament en una estació d'enllaç real és ara més notòria que mai, amb uns accessos que no han canviat en els darrers 50 anys i que permetrien un millor accés al transport públic a milers de persones de la zona del Penedès i el Camp de Tarragona. Una estació amb més de set línies de Rodalies, sense quiosc ni serveis bàsics durant anys, amb informació limitada i accessos poc controlats, causant incidents habituals a les andanes entre passatgers conflictius i personal de seguretat privada.
I tot això passa en una localització privilegiada, amb un entorn turístic i la possibilitat de sòl industrial al voltant de la infraestructura. El que hauria de ser un reclam prou atractiu per atraure idees i inversions, i que té el més difícil d'aconseguir en polígons industrials, universitats i grans projectes de país, que és l'accessibilitat de les persones al transport públic.
Esperem que l'atenció mediàtica d'aquests mesos serveixi a tothom per valorar una estació estratègica per al país.
Participacions delslectors
"A la Ronda de Sant Antoni no s’ha respectat el pla aprovat pel veïnat"
M. Teresa Lozano Integrant del col.lectiu Sant Antoni vol Conviure
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols