"El Balón de Oro de Aitana Bonmatí demuestra el talento del fútbol femenino"
Irene Villena L' Hospitalet de Llobregat
Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Viajeros de Rodalies, esperando el tren en uno de los andenes de la estación de Sant Vicenç de Calders / Joan Mateu Parra (ACN)
Roger Caballero
Aquests mesos, l'estació de tren de Sant Vicenç de Calders és l'epicentre de la gestió ferroviària del sud de Catalunya. Una estació massa vegades oblidada i menystinguda per la pròpia Renfe i Adif, tot i la seva situació estratègica, que permet la connexió amb prop de la meitat de la població catalana en menys d'una hora de trajecte en tren o per carretera.
Entretots
L' oblit i la manca d'infraestructures annexes a l'estació han fet que, durant dècades, el seu entorn hagi patit una forta degradació. Aquest entorn inclou una antiga colònia ferroviària única al país, amb uns edificis emblemàtics en un estat deplorable i de propietat d'entitats públiques.
La manca d'estacionament en una estació d'enllaç real és ara més notòria que mai, amb uns accessos que no han canviat en els darrers 50 anys i que permetrien un millor accés al transport públic a milers de persones de la zona del Penedès i el Camp de Tarragona. Una estació amb més de set línies de Rodalies, sense quiosc ni serveis bàsics durant anys, amb informació limitada i accessos poc controlats, causant incidents habituals a les andanes entre passatgers conflictius i personal de seguretat privada.
I tot això passa en una localització privilegiada, amb un entorn turístic i la possibilitat de sòl industrial al voltant de la infraestructura. El que hauria de ser un reclam prou atractiu per atraure idees i inversions, i que té el més difícil d'aconseguir en polígons industrials, universitats i grans projectes de país, que és l'accessibilitat de les persones al transport públic.
Esperem que l'atenció mediàtica d'aquests mesos serveixi a tothom per valorar una estació estratègica per al país.
Participacions delslectors
Irene Villena L' Hospitalet de Llobregat
Laia Jiménez Sant Vicenç dels Horts
Mésdebats
El debat