Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"A l'escola Les Falgueres, a Fogars de la Selva, ens imposen una escola cíclica"

zentauroepp55053645 sociedad  la escuela rural ridolaina de montell   que empez 200923102830

zentauroepp55053645 sociedad la escuela rural ridolaina de montell que empez 200923102830

A Fogars de la Selva som afortunats per tenir una súper escola pública amb molt bones instal·lacions. A l'escola Les Falgueres, som 111 alumnes matriculats, amb classes de 8 a 16 alumnes. Una escola inclusiva, que representa un pilar clau de cohesio social.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Ahir ens varen comunicar que pel baix nombre d'alumnes (d'acord amb l’aplicació d’una ràtio arbitrària i restrictiva, totalment desconnectada de les realitats educatives, territorials i socials dels centres afectats), passarem a ser escola cíclica, i de moment ajuntaran pel pròxim curs escolar 2025/26 les classes d'I3 i I4.

Aquesta mesura per part del Departament d'Educació de Catalunya s’ha anunciat sense garantir un procés participatiu real i transparent amb les famílies, l'equip directiu i l’ajuntament, vulnerant drets de participació ciutadana segons la llei 19/2014, de transparència, i l’article 9.2 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya.

La decisió sembla respondre a criteris merament econòmics, amb la finalitat d’estalviar personal docent, en lloc de posar l’accent en criteris pedagògics. Això suposa una retallada encoberta que afecta directament la qualitat del servei educatiu públic.

A més a més, desconeixem l'impacte pedagògic en els alumnes, vist tant des del punt d'aprenentatge com de convivència. Tot aquest canvi vulnera i compromet la qualitat i l’equitat educativa garantida per la llei 12/2009 d’Educació; a més de ser discriminatòria versus altres escoles públiques.

La manca de justificació tècnica i pedagògica suficient vulnera els principis d’eficàcia, transparència i qualitat educativa que regeixen la gestió pública educativa. Sabem que és difícil, perquè el departament ja ha pres una decisió unilateral sobre les escoles cícliques.

Però hem de lluitar per protegir als nostres fills/es d'aquestes accions que l'únic que fan és trasbalsar la seva vida escolar des de la infància, discriminant-los versus altres alumnes d'escoles públiques oferint opcions de baixa qualitat sense cap base pedagògica.

Participacions delslectors

Mésdebats