Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Les estacions de Rodalies haurien d'instal·lar més rampes i menys ascensors"

acensor

acensor

El motiu d'aquesta carta és demanar a l' Administració Pública competent que instal·li més rampes i menys ascensors a les estacions de trens de Rodalies. Un ascensor, a banda del risc d'avaria, té molts inconvenients. Per començar, les dimensions que té: ni tan sols hi cap una bicicleta estàndar en posició horitzontal, la qual cosa fa que aquests usuaris/es no puguin fer servir l'ascensor.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

A banda, quan arriba un tren amb, per exemple, 15-20 persones que vulguin fer servir l'ascensor, molts d'ells no l'utilitzen per no haver d'esperar-se. Pensin que més de 3-4 persones (que acostumen a portar algun estri, maleta, carro...- no hi caben. No cal dir, que té un cost econòmic molt més elevat que construir una rampa, això sense comptar el cost de manteniment que requereix.

Sobta també veure com a la L9 de metro la gran majoria de les estacions tenen un munt d'ascensors d'alta capacitat, en alguns casos sobredimensionat, degut al baix número de viatgers -si ho comparem amb el número de viatgers d'algunes estacions de Rodalies-. Per una rampa hi pot circular pràcticament tothom, no requereix esperes, es fàcil de construir, és ecològica ja que no requereix electricitat. Resumint, seria més pràctic per a tothom.

Curiosament, estacions com ara Cardedeu, Llinars o Sant Celoni, han tingut històricament rampes i no ascensors i, fins a dia d'avui, no he sentit cap queixa al respecte. Potser és la solució d'accessibilitat més adequada.

Participacions delslectors

Mésdebats