Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"A Rupit-Pruït demanem prevenció i protecció davant dels atacs del llop"

Imagen del lobo encontrado en la zona de Rubit / Acció Climática
Xavier Vaquer i Josep Fatjó-Vilas
Som els ramaders afectats pels atacs del llop els passats dies 16, 17 i 18 de maig a la població de Rupit-Pruït. Aquest fet ha trasbalsat la nostra vida. Hem treballat des de fa molts anys pel benestar animal, el manteniment del medi i el control dels incendis forestals. En definitiva, hem aplicat totes aquelles mesures que el sentit comú i les indicacions de les diferents administracions recomanen per fer les coses ben fetes.
Entretots
Ara ens trobem amb aquest depredador. Els consells dels tècnics per la prevenció dels atacs ens comporten no poder respectar el benestar animal i destinar cuatre hores més de feina per aplicar aquestes mesures, que no son fixes ni definitives. Això fa que comencem a treballar a les sis del matí i acabem a les nou o les deu del vespre, amb una hora escassa per poder dinar. Cap sindicat aprovaria un horari laboral d’aquesta extensió i de diumenge a diumenge.
La nostra salut física i mental està en perill. No en teníem prou amb les dificultats que comporta la nostra feina que ara hi hem d'afegir aquest carnívor. No ens oposem a la presència d’aquest animal a Catalunya, però el que sí demanem és prevenció i protecció pels nostres ramats. És molt demanar? Demanem suport.
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- Fenomen social «ChatGPT és el meu amic i el meu terapeuta»: cada vegada més usuaris troben en la IA un «refugi emocional»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA