Martorell s’electrifica

Seat assegura el seu futur amb la inauguració de la nova planta d’acoblament de bateries a Martorell

La instal·lació permetrà la producció de dos nous models 100% elèctrics a Martorell el 2026, oferirà bateries completes a la planta del grup Volkswgen a Navarra i obre la porta a una nova plataforma de producció.

Planta de ensamblaje de baterías de Seat S.A. en Martorell

Planta de ensamblaje de baterías de Seat S.A. en Martorell / Seat

4
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una bateria cada 45 segons, 1.200 packs complets cada dia, 300.000 a l’any, 64.000 metres d’instal·lació. Aquests són els números que Seat SA presenta amb la inauguració de la nova planta d’acoblament de bateries a Martorell. Situada al cor de la planta de Seat i Cupra, abraçant el Centre Tècnic i pensada per donar servei a les fàbriques del Grup Volkswagen (ara per ara) a Europa, la planta d’acoblament és la següent punta de llança en l’electrificació de la marca espanyola. Un treball que s’emmarca en el projecte Future Fast Forward, una iniciativa en la qual s’han invertit 10.000 milions d’euros, la inversió industrial més gran de la història d’Espanya.

Planta d’acoblament de bateries de Seat S.A. a Martorell /

Seat

Markus Haupt, CEO de Seat i Cupra, i Thomas Schaffer, president del Consell d’Administració de Seat i Cupra, membre del Comitè Executiu del Grup Volkswagen, Brand Group Core i CEO de la marca Volkswagen (no serà per falta de càrrecs), van acompanyar el president de la Generalitat, Salvador Illa, i el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, en la posada en marxa d’una instal·lació clau per al futur de la companyia espanyola.

Seat per estona

La posada en marxa de la planta d’acoblament completa un ardu treball d’electrificació de Martorell (amb una inversió de 3.000 milions d’euros) que ha comptat com a pilot amb Markus Haupt, primer com a vicepresident de producció des del 2022 i ara com a nou capità de la nau de Seat i Cupra des de fa un parell de mesos. «Tenim Seat i Cupra per a una bona estona», ens comentava recentment en una entrevista exclusiva amb EL PERIÓDICO. La planta d’acoblament és la base d’aquell futur «per a estona».

Planta d’acoblament de bateries de Seat S.A. a Martorell /

Seat

La nova instal·lació és essencial per arrencar al complet la producció del Cupra Raval i del Volkswagen ID.Polo el 2026. Els elements de bateria al complet (que s’alimentaran de les cel·les que arribaran per tren des de la planta de Powerco a Sagunt) serviran per donar vida a la família de cotxes elèctrics urbans per al Brand Group Core del Grup Volkswagen: quatre models 100% elèctrics, de tres marques diferents, tots ells «made in Spain»: el Cupra Raval, Volkswagen ID. Polo, Volkswagen ID. Cross i Skoda Epiq, aquests dos últims produïts a la planta de Volkswagen a Landaben (Navarra).

Planta d’acoblament de bateries de Seat SA a Martorell /

Seat

«La inauguració d’aquest taller d’acoblament de sistemes de bateries és un punt d’inflexió en la història de la nostra companyia. Avui veiem com la nostra ambició es converteix en una realitat: estem preparats per produir cotxes 100% elèctrics Made in Spain que faran la mobilitat elèctrica accessible a tot Europa», apunta Markus Haupt, que reafirma el seu compromís amb la planta: «Martorell és ara l’epicentre de la mobilitat del futur. Estem orgullosos de liderar el projecte del cotxe elèctric urbà per al Brand Group Core del Grup Volkswagen i produir dos dels models que canviaran les regles del joc en l’electrificació, començant pel Cupra Raval».

Model de futur

La planta d’acoblament de bateries de Seat SA compta amb una superfície de 64.000 metres quadrats i té capacitat per produir un sistema de bateries cada 45 segons, cosa que suposa 1.200 sistemes de bateries al dia i 300.000 d’anuals. Abastirà (ara per ara) exclusivament les línies de producció del Raval i de l’ID.Polo, i es traslladaran els sistemes de bateries de forma automatitzada al taller de muntatge a través d’un pont de 600 metres. Aquesta solució única, juntament amb els 11.000 panells solars instal·lats a la coberta, que proveiran el 70% de l’energia elèctrica necessària per a l’acoblament de sistemes de bateries, permet reduir la petjada de carboni i garantir una producció més sostenible i competitiva. S’hi suma un sistema de recollida d’aigües amb capacitat equivalent a tres piscines olímpiques, reforçant el compromís de la planta amb l’eficiència de recursos i la sostenibilitat integral.

Bateries a la planta d’acoblament de bateres de Seat SA a Martorell /

Seat
Notícies relacionades

El sistema de bateria MEB + que es començarà a acoblar a Martorell suposa un pas endavant amb la introducció de la cel·la unificada. Representa la plataforma tecnològica global del Grup Volkswagen, que permet oferir velocitat, escala i flexibilitat de producció per a les plantes del grup en diferents regions i segments. Ofereix un disseny compacte de ‘cell-to-pack’ i incorpora el liti-ferrofosfat com a química alternativa de cel·les.

Cupra Raval /

Cupra

El primer model a rebre les bateries completament acoblades serà el Cupra Raval, un compacte que també vam poder provar fa poc en exclusiva per EL PERIÓDICO i NEOMOTOR. El nou model 100% elèctric arribarà al mercat el 2026 des de 26.000 euros, amb tres edicions exclusives de llançament: VZ Extreme, amb 166 kW de potència i una autonomia aproximada de 400 quilòmetres; Dynamic Plus, amb 155 kW i fins a 450 quilòmetres d’autonomia, i Dynamic, també amb 155 kW i 450 quilòmetres, com a proposta més accessible.