Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"La paradoxa de Fermi"

Donald Trump y Mark Rutte conversan al inicio de la cumbre de la OTAN celebrada en La Haya. / LUDOVIC MARIN / AFP
Roger Deulofeu Canoves
El que s'ha convertit en nou vassall de Donald Trump, l'exprimer ministre de Països Baixos i secretari general de l'OTAN, Mark Rutte, ha vaticinat, amb la seva bola de cristall, com començarà la tercera guerra mundial. Els països no alineats, amb Rússia i Xina al capdavant, atacaran simultàniament Occident. A part de fer-nos pagar el 5% del nostre PIB en defensa, li dic al sr Rutte que no cal posar la por al cos de la gent per justificar els beneficis dels amics de Trump. Cal fer un referèndum per saber si els europeus volem disminuir el nostre Estat del benestar per augmentar els nostres exèrcits. Fa un segle, el premi Nobel de Física, Enrico Fermi, va dir: "On és tothom?". Es referia a les civilitzacions avançades que hi hauria d'haver en el nostre vast univers i que no es troben. Possiblement, aquestes civilitzacions varen augmentar massa els seus pressupostos de defensa a canvi d'avançar cap a una pau pròspera pel seu planeta.
Entretots
Participacions delslectors
"Festival de palmeros"
José Luis Bravo García Barcelona
"Alto el fuego político"
Fernando Guerrero Barrio Cornella de Llobregat
"Restauremos la humanidad"
Lena González Barcelona
"Cuotas mensuales"

JORDI QUEROL PIERA BARCELONA
Mésdebats
El debat
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»
- EL FINANÇAMENT Montero proposa «federalitzar la gestió tributària» per a totes les comunitats «per igual» i no només per a Catalunya
- Cop al narcotràfic La Policia desmantella a Amposta el laboratori clandestí més gran d’èxtasi d’Espanya