Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Els ajuntaments són els que aplicarien millor les fases del desconfinament

zentauroepp53313229 madrid  04 05 2020   captura de la se al institucional de mo200504140721

zentauroepp53313229 madrid 04 05 2020 captura de la se al institucional de mo200504140721

La desescalada del confinament no es pot fer a la babalà o aplicant les mateixes mesures a totes les comunitats autònomes. Això de dividir-ho en diferents fases està molt bé, però no haurien de fer-ho els ajuntaments? No hi ha cap organisme amb més informació sobre els contagis que pateix cada ciutat o poble que el mateix ajuntament. Ara bé, perquè el Govern ha decidit tornar a centralitzar el poder en comptes de deixar o donar més competències als ajuntaments de cada ciutat a l'hora d'estudiar quin és el millor pla per a cada un?

Així com no totes les ciutats tenen el mateix nombre de ciutadans o contagis, no podem demanar que tots responguem de la mateixa manera davant d'aquesta pandèmia. Hem d'acceptar que un poble amb menys de 5.000 habitants apliqui les mateixes fases de desconfinament que una ciutat amb 3,266 milions com pot ser Madrid? No seria més fàcil que cada ajuntament gestionés com vol aplicar el pla de desconfinament en funció del nombre d'habitants per contagi?

Participacions delslectors

Mésdebats