AVENÇ
La IA com a aliada en el diagnòstic precoç, Tema del Diumenge

CARATULA MEDICINA IA 1200x675 /
La IA està cridada a ser una de les grans revolucions en el món de la sanitat, a optimitzar els recursos humans i materials, predir les necessitats futures i avançar (entre d’altres) en el diagnòstic precoç de les malalties. Aquest nou horitzó serà analitzat en l’edició impresa d’EL PERIÓDICO aquest diumenge, en el marc d’una nova entrega de Nodes, la iniciativa del diari sobre la indústria de la tecnologia digital i de les telecomunicacions.
Un reportatge explicarà com mitjançant diferents algoritmes d’IA, Telefónica Tech ajuda els professionals mèdics a diagnosticar diferents malalties de manera precoç per mitjà de l’anàlisi avançada d’imatges. Aquesta combinació de tecnologies permet una atenció molt més ràpida i eficaç als pacients i un ús molt més eficaç dels recursos disponibles.
Per la seva banda, el suplement del cap de setmana Entendre’n més tractarà sobre les possibilitats que la grip aviària, amb una soca estesa arreu del món que ja ha fet el salt a diverses espècies de mamífers, es converteixi en una futura pandèmia per als humans. El quadern de diumenge també analitzarà la posició de força de la Xina en les seves negociacions comercials amb els Estats Units, explicarà l’experiència humanitària de l’oenagé infantil Dream Nepal, traçarà un perfil de l’actriu Lena Dunham, de moda arran de la seva nova comèdia Too Much a Netflix, i avançarà quines nacionalitats es poden beneficiar més d’un procés de regularització d’estrangeria.
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- PAGARIA 2 MILIONS AL COPENHAGEN El Barça ultima el fitxatge del jove extrem suec Roony Bardghji, que aniria al filial
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- Patrimoni artístic El MNAC comunica al jutjat d'Osca "incapacitat tècnica" per traslladar les pintures
- Cimera de l’OTAN Rutte corregeix Sánchez i afirma que Espanya haurà de gastar el 3,5% del PIB per complir els requeriments militars
- CAS CERDÁN-ÁBALOS El Suprem sosté que la UCO ha certificat "els sòlids indicis de criminalitat" en l'actuació d'Ábalos i Koldo