AVENÇ
La IA com a aliada en el diagnòstic precoç, Tema del Diumenge
CARATULA MEDICINA IA 1200x675 /
La IA està cridada a ser una de les grans revolucions en el món de la sanitat, a optimitzar els recursos humans i materials, predir les necessitats futures i avançar (entre d’altres) en el diagnòstic precoç de les malalties. Aquest nou horitzó serà analitzat en l’edició impresa d’EL PERIÓDICO aquest diumenge, en el marc d’una nova entrega de Nodes, la iniciativa del diari sobre la indústria de la tecnologia digital i de les telecomunicacions.
Un reportatge explicarà com mitjançant diferents algoritmes d’IA, Telefónica Tech ajuda els professionals mèdics a diagnosticar diferents malalties de manera precoç per mitjà de l’anàlisi avançada d’imatges. Aquesta combinació de tecnologies permet una atenció molt més ràpida i eficaç als pacients i un ús molt més eficaç dels recursos disponibles.
Per la seva banda, el suplement del cap de setmana Entendre’n més tractarà sobre les possibilitats que la grip aviària, amb una soca estesa arreu del món que ja ha fet el salt a diverses espècies de mamífers, es converteixi en una futura pandèmia per als humans. El quadern de diumenge també analitzarà la posició de força de la Xina en les seves negociacions comercials amb els Estats Units, explicarà l’experiència humanitària de l’oenagé infantil Dream Nepal, traçarà un perfil de l’actriu Lena Dunham, de moda arran de la seva nova comèdia Too Much a Netflix, i avançarà quines nacionalitats es poden beneficiar més d’un procés de regularització d’estrangeria.
- Cultura popular Valls estrena la seva nova Àliga recuperant la imatge de la figura barroca destruïda el 1936 durant la Guerra Civil
- Ratificació de les administracions Òscar Playà combinarà la direcció de Rodalies de Catalunya amb el càrrec de conseller delegat de l’empresa mixta
- Canvi ferroviari Adif demana suspendre el trànsit nocturn d’alta velocitat entre Madrid i Barcelona per manteniment i Renfe suprimeix tres AVE
- Hackeig a l’Administració Hisenda investiga un possible ciberatac que comprometria dades en el seu poder
- L’INFORTUNI DEL PORTER ALEMANY Ter Stegen es lesiona, podria passar pel quiròfan i ser tornat al Barça
