Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Carta d'un lector: "Ens pot dur al benestar la filosofia?


Xavier Serra
Hi ha un munt de persones que potser creuen que per "estar bé", per trobar un cert equilibri existencial, per dir que "les coses rutllen" el que cal és poder gastar molts diners, gaudir d'àpats deliciosos, comprar o "llogar" acompanyants o, fins i tot, tenir una salut envejable, o un aspecte de fortalesa i energia. Però ja sabem que això no ho és pas tot.
Entretots
Per aquest motiu, em sembla ben interessant la proposta de l' Associació Filosofia, ara per a la conferència d'aquest dijous, 11 de gener, a la Biblioteca Carles Rahola, de Girona, amb el títol: "Filosofia pràctica per al benestar personal", a càrrec d'Enric Carbó.
De les creences religioses potser ens ho podríem esperar, però ¿de la filosofia? Potser alguns encara recordem les classes de Batxillerat, o alguns les estan vivint ara. Realment, la filosofia pot arribar a servir per a alguna cosa? Ens pot dur al benestar?
A l'antiguitat, moltes escoles de filosofia tenien aquesta funció, que després es va perdre. Potser ara està tornant.
Participacions delslectors
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia