12 jul 2020

Anar al contingut

Campanya per fomentar el turisme de proximitat amb fotos icòniques de la Costa Brava als busos

El conseller Calvet confirma que aquest estiu no hi haurà cap creuer als ports de Palamós i Roses

Acn

Campanya per fomentar el turisme de proximitat amb fotos icòniques de la Costa Brava als busos

El nucli antic de Tossa de Mar, el front marítim de Cadaqués, les ruïnes d’Empúries, el Museu Dalí de Figueres, la catedral de Girona i les platges i cales com les de Calella de Palafrugell, l’Estartit, Lloret de Mar i Palamós. Vint fotografies de la Costa Brava recorren des d’aquest dilluns les carreteres catalanes en una campanya per atreure el turisme de proximitat de la Generalitat, el Patronat de Turisme, ajuntaments i Moventis Sarfa. Totes, logotipades als laterals d’autobusos de la companyia. Cada imatge s’acompanya també d’un lema, que interpel·la directament qui el llegeix i el convida a passar les vacances o visitar el litoral gironí. ‘Relaxa’t, disfruta i enamora’t de la Costa Brava’, ‘T’hi esperem amb il·lusió. Vine a la Costa Brava’ o ’ El paradís el tenim a casa. Vine a la Costa Brava’ en són alguns. 

La iniciativa és fruit de la col·laboració. D’una banda, uneix ajuntaments, la Generalitat i el Patronat de Turisme, i de l’altra, Moventis Sarfa. La presentació de la campanya turística s’ha fet aquest migdia a l’esplanada del port de Palamós (Baix Empordà). El del Baix Empordà és un dels 20 municipis que hi participen. La resta són Cadaqués, Calonge, Castell d’Aro, Castelló d’Empúries-Empuriabrava, el Port de la Selva, Figueres, Girona, La Bisbal, l’Escala, Llançà, Lloret de Mar, Palafrugell, Pals, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d’Aro, Torroella de Montgrí-l’Estartit i Tossa de Mar.

La campanya té per objectiu fomentar la mobilitat en transport públic, impulsar el turisme de proximitat i divulgar la marca Costa Brava per on la companyia Moventis opera. S’adreça específicament als habitants de l’àrea metropolitana de Barcelona, al voltant d’uns tres milions d’usuaris potencials. Els autobusos logotipats cobriran els diferents trajectes de la companyia, que l’any passat va transportar gairebé 2,5 milions de passatgers.

El president de Moventis, Miquel Martí, ha recordat que la flota de Sarfa ja és sinònim «de mobilitat» en comarques de Girona i ha destacat que, arran de la desescalada, la demanda s’ha començat a recuperar. «Mentre que el cap de setmana passat ens trobàvem al voltant del 25%, aquest dissabte i diumenge el percentatge ja s’ha situat entre el 44 i 45%», ha explicat. «Veure les imatges que porten impreses els nostres autocars serà, a partir d’ara, com fer un recorregut per la Costa Brava», ha afegit Martí, que ha posat en relleu l’objectiu de la campanya turística.

Falta de creuers

El conseller de Territori, Damià Calvet, ha destacat que les imatges i lemes que llueixen els autobusos «conviden la gent a venir a la Costa Brava». «Fem un pas endavant i una crida al turisme local, perquè disfruti de la destinació de manera segura, però també il·lusionant», ha dit el conseller, que també ha reiterat que la campanya s’ha creat gràcies a la col·laboració. Calvet, no obstant, tampoc ha amagat que aquest 2020 el turista serà de proximitat. Sobretot, després que la pandèmia del coronavirus hagi compromès determinats mercats i hagi tocat de ple l’arribada de turistes estrangers. I, com a exemple, el conseller ha confirmat que «es descarta del tot» que en aquesta temporada hi hagi escales de creuers tant al port de Palamós com a la badia de Roses. El conseller també ha dit que la situació no es dona només a la Costa Brava, sinó que es reprodueix a tot el món. «Tan sols han aguantat alguns creuers de petit format, amb caràcter de luxe i dirigits també al turisme local», ha puntualitzat Calvet.